Gå til innhold

hvor gamle var deres barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på snart 7mnd reiste seg opp etter bordet i går, er det tidlig??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke spesielt tidlig, men hun er helt i rute:-) Jeg er førstegangsfødende, men satt og så i min og min manns "boken om meg" i går. Og vi trakk oss opp selv da vi var 6 mnd. Husk at det er store forskjeller på utvikling, og det viktigste som foreldre er å legge til rette, men ikke bli for opphengt i tidsaspektet.

Skrevet

Gutten min trakk seg opp selv da han var ca 7 mnd..

Skrevet

mini her i huset trakk seg også opp i 7-8mnd alderen. Han slapp seg og gikk derimot ikke før han var 21mnd!!!! så brukte lang tid på å bli sikker på gåingen :)

Så tror nok jenta di er rett i rute :D Artig å se utviklingen da :D

Får håpe hun ikke bli like "treg" som min lille til å slippe seg da :D

Skrevet

Hei! :-)

Slik som hos oss! :-)

Så antagelig går nok snuppa di i god tid hun fyller 1 år! :-)

Jeg har 4 barn og hos meg gikk alle før dei var fyllt 1 år!

Nr. 1 gikk da hun var 11 mnd!

Nr. 2 gikk da han var 10 1/2 mnd!

Nr. 3 gikk da han var 11 mnd!

Nr. 4 gikk da han var 11 mnd!

Så her har dei vært veldig tidlige i utviklingen hele tiden!

Må også si at morfaren til barna gikk da han var 9 mnd!

Hos oss så har alle vært veldig like i utvikling, så det blir spennende å se nr. 5 som kommer om ca 3 - 4 uker! :-)

Spennende tid! :-)

Skrevet

Ikke spesielt tidlig?!? Humrer litt her jeg nå. Var slik selv før jeg fikk barn, var tidlig ute med alt selv og trodde det var normalen, altså at babyer satte seg opp selv når de var 6 mnd og gikk når de var 9 mnd. Kan vel si jeg fikk sjokk når jeg oppdaget at dette var veldig, veldig langt i fra sannheten.

Å reise seg opp når babyen er 7 mnd er tidlig! Ikke ekstremt tidlig, men tidlig. Gjennomsnittsbabyen reiser seg opp selv når den er ca 9,5 mnd gammel og går uten støtte når den er ca 13-14 mnd gammel. På DB/BiM vil det føles anderledes fordi nesten bare de med tidlige barn svarer på slike innlegg, men om man er med i barselgrupper eller har veldig mange venner med barn vil en fort oppdage at verden er noe anderledes. Jeg har selv 1 som var normal/litt treg, og 2 som var tidlig, og her var den ene 11,5 mnd før han reise seg, de andre 2 var 7-7,5 mnd gamle og da ble det kommentert av både HS og flere venninner som uvanlig tidlig.

Skrevet

gøy å lese om deres barn også:)

takk for svar

Skrevet

Datteren min reiste seg opp da hun var 8 mnd. Jeg syns det var tidlig. Hun gikk da hun var 11mnd.

Sønnen min derimot, lå på ryggen til han var 7mnd! Gadd ikke snu seg en gang! Jeg husker ikke når han reiste seg, men han gikk da han var 1 år og 1 uke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...