Gå til innhold

Søvnapne.. Noen som kan om dette dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min lå til registrering natten før han skulle opereres, og var da nede på 75% på den som målte oksygen.. Det var ikke en av de verste nettene vi har hatt..

Hva betyr disse tallene egentlig? Hva har dette å si for ham?

Manglet han 25% oksygen? Hva har dette å si for hjernen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg kan masse om dette. Det er også farlig å uttale seg om slike ting når man ikke er lege eller helsepersonell. Men, jeg kan fortelle om våre erfaringer.

Våre to premature tvillingjenter hadde søvnapnè veldig ofte. De var helt nede på 9 og det var ikke noe kjekt i det hele tatt. Da "besvimte" de og vi måtte riste dem "tilbake" igjen. De forandret ansiktsfarge helt- de ble gustne/blå/bleke. De har ikke tatt skade av noen av metningsfallene og de har hatt en del. Tror at små barn tåler en del. Nå var det umodenhet i pustesenteret i hjernen som var årsaken til våre jenters pustestopp. Det kan sikkert ha mange andre årsaker også.

Hvis vi skal stole på legene så har visst alle mennesker metningsfall ned mot 70% ila døgnet.

Merket du noe forandring på ham når han var nede på 75?

Håper at du klarer å slå deg til ro med at alt er i orden. Hvis ikke ville jeg tatt en tlf til sykehuset eller legen din- bare for å berolige deg. Jeg er likedan selv ser du. En "tenk hvis" person...:)

Lykke til.

Skrevet

ok.. da var han ikke så langt nede da.. 9% er jo fryktlig mye mindre i forhold.

Gutten min hadde store falske mandler. Fra han var ca 8 mndr til han ble oprerert ved 14 mndr sluttet han å puste ved hver 4-5. pust. Da måtte han våkne for å klare å puste igjen.

Kjente hvordan hele kroppen hans strevde med å trekke pusten, men klarte det ikke. Ble lite søvn på oss før operasjonen. Han klarte å våkne selv hver eneste gang. Gråt, og sovnet igjen, for så å måtte våkne etter nye 4-5 pust.

Han er nå helt frisk fra dette, men lurer jo alltid på hva, hvis, om.... Lurer nå på om han kan ha utviklet astma.. For han har begynt å hoste så han kaster opp på natten.. Men sammeliknet med storesøster, så kaster han ikke opp noe slim.. LEdtste har vokste det av seg.. HUn er straks 6 år..

Venter på time hos barnelege.. Igjen. Begge mine er 6 uker premature..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...