Gå til innhold

Hadde dere kunnet leve me dette? Er så lei nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en samboer som ikke kan drikke, med det mener jeg han alltid drikker for mye... Jeg er alltid den som sitter igjen og husker hele kvelden, mens han ofte har store hull hvor han ikke husker noe... Det som er saken, er at han skjeller meg ut, er skikkelig ufin i kjeften, det blir som regel alltid en krangel fordi han er for full og misforstår ting... Ikke alltid han er like stygg i kjeften, men alltid et eller annet... Jeg er faktisk begynt å bli redd han, ikke at han gjør meg fysisk noe, men han sier så mye stygt, og jeg tør ikke si mot han lenger, av frykt for at han skal hive meg ut på natta, han har ikke gjort det enda, men er redd han kunne gjort det... Og jeg er ekstra var for slike ting, da jeg hadde en eks som var helt sprø når han drakk... Vi har vært sammen i 7 mnd, og jeg kjenner at jeg vet ikke om jeg orker å leve ,med dette her... Han drikke cognac som om det var saft enkelte ganger, og jeg mistenker at det er det han ikke tåler, som gjør at han blir helt psyko... Vet ikke hva jeg skal gjøre, levde med dette i 7år med eksen, og lovte meg selv aldri mer... Men så er han jo helt fantastisk på andre områder, det er dette fylleopplegget hans som tar helt knekken på alt nå... Kan han forandre seg?? Eller er det bare noe en har i seg??? Jeg vurderer fremtiden nå, men er litt gale å gå fra ham, for han er jo ikke seg selv når han er sånn i fylla, men allikevel.... Hva hadde dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok satt et ulitimatum: slutt å drikke ellers flytter jeg.

Skrevet

jeg tror du har erstattet eksen din med en make mann. Tror du trenger å komme deg ut av dette forholdet før du blir sittende fast i 7 ulykkelige år som med eksen din!

Skrevet

Ja, det er spriten som gjør det. Det vet jeg av egen erfaring. Jeg ga beskjed om at dersom han absolutt skulle drikke, så fikk han holde seg til øl, ellers gadd jeg ikke være med.

Skrevet

min samboer var slik. Jeg nektet ham å drikke cognac. Når han holdt seg til øl og vodka gikk det mye bedre. Nå har han begynt å drikke cognac igjen og det går veldig bra. Har ikke opplevd ham avdrukket på mange år!

Du må ikke tolerere dette... Det er direkte usunt for forholdet. Dere kan forsøke å inngå en avtale. f.eks

- han får ikke drikke cognac når du er tilstede

- han får ikke drikke cognac punktum

- han får drikke ett visst antall cognac

- han får drikke til du sier stopp og da må han respektere det uten å krangle eller diskutere

Han kan meget godt lære seg å begrense seg. Men så lenge han ikke ser problemet vil han neppe være villig til å prøve. Du må stille kravene. Si at det er vondt for deg når ting blir slik og at du får klump i magen og blir redd. Det å være ute sammen skal jo være en positiv opplevelse for dere begge, og ikke ende opp meg krangel.

Ikke gi opp ennå. han kan forandre seg :-)

Skrevet

Jeg er sikker på at du er en fantastisk person, hi.

Men noen har så dårlig selvtillit at de tror de ikke fortjener bedre enn de de ender opp med. Nå er det andre personen som har en så dårlig egenskap, kom deg unna. jobb med deg selv, og finn drømmemannen, han som er der for deg og ikke får deg til å føle deg utrygg.

Skrevet

Kjæresten min sluttet å drikke fordi han var som din i fylla, pluss plaget av fylleangst og dårlig i flere dager etterpå, men like fullt i gang på samme måte neste helg...

Dette var før min tid, jeg har bare vært sammen med ham i et år, og han sluttet å drikke for to år siden, så det var ikke jeg som ba ham om det.. men, kan du ikke foreslå det for ham? forklar ham hvor vanskelig det er for deg når han blir sånn i fylla... enten kan han f eks holde seg utelukkende til øl, hvis det ikke har samme effekt på ham, eller bare slutte helt...

I følge kjæresten min er det i hvert fall en utrolig deilig følelse, han har det mye bedre med seg selv...

Skrevet

Her blir min mann ufin og ekkel mot meg når han drikker tyrkisk pepper, det tåler han ikke. Han har nå lært at han ikke får lov til å drikke det når jeg er i nærheten. Han får kun lov å drikke det om vi er hjemme, men da har han fått klar beskjed om at jeg binder han fast til senga om han kommer over streken. (og det vet han at jeg mener og jeg klarer. Men det måtte en skikkelig krangel til for å få han til å skjønne det. )

Sist vi var ute sammen ble han skikkelig ekkel mot meg, noe som ødela min kveld. Som endte i en sur mann, skikkelig suttre unge. Han koplapset dagen etter, da mens legen var på visitt gikk det opp for han at det er alkoholen som var problemet.

Så nå får han lov til å drikke hjemme, men ikke ute. Vin går helt greit, og noen drinker men ikke all blandingen som ofte blir på utesteder. Og blir han ufin så skal han få høre det, skal vi først ha en kveld sammen uten barn så får vi gjøre den hyggelig for begge ikke bare den ene.

Nå har jeg hatt alkoholikere i nært vennskap, og jeg skal ikke la alkohol skade forholdet mitt sakte men sikkert. Jeg drikker selv alkohol, så ikke avholds. Er man ett par sammen ute og drikker, så bruker man normal folkeskikk der også. Klarer man ikke å beholde folkeskikken i beruset tilstand, så bør man heller la være.

Skrevet

Hvis det ikke er barn inne i bildet hadde jeg avsluttet det hele.

Slike ting blir ofte verre og er IKKE lett å endre på.

Er du gravid med fyren hadde jeg tenkt meg om og gjort et par forsøk.

Skrevet

Om du allerede har vært i ett slik forhold i 7 år hvorfor i all vedrn bor du med en ny mann allerede? Du sier dere bare har vært sammen i 7 mnd. Hva med å bli kjent med noen FØR du flytter sammen med de?

Om det er slik allerede blir det ikke bedre.

Flytt ut og kutt tvert.

Neste gang du tror du har truffet noen lar du forholdet få noen år før du flytter sammen med han.

Skrevet

Jesus... Hvis han er sånn etter bare 7 mnd så kan du fundere litt over hvordan han blir etter noen år. Og i samme slengen kan du prøve å finne ut hvorfor du går fra en alkoholiker til en annen. Destruktive mønstre lar seg bryte hvis man blir obs på dem og finner ut hva som ligger til bunn.

Jeg ville hatt ikke bare varsellamper, men full sirene på, dersom en jeg hadde hatt et forhold til oppførte seg slik du sier etter så kort tid. Klarer man ikke å kontollere seg i fylla så slutter man å drikke. Rett og slett.

Skrevet

Jeg hadde vært singel et par år før jeg traff han, dessuten så jeg ikke noe tegn til sånne tendenser i begynnelsen av forholdet.... Hadde aldri trodd han kunne ha slike sider... Jeg syns det er skremmende selvfølgelig... Men det er i fylla og etter sprit inntak.... Han er ikke alkoholiker, det er eller ikke min eks... Å slutte å drikke er heller ikke aktuelt for min del, han skal lære seg å fungere selv om han er full, vi er ute 2 ganger per mnd, eller i sammnehenger som inkluderer alkohol.... Jeg vet ikke hva jeg skal tro, vil jo helst tro at det er noe han kan forandre, er samtidig så j.... skuffet over at han har slike sider, for det trodde jeg ærlig talt ikke han hadde....

HI....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...