Anja83 Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Jeg er gravid etter snart 2 og et halvt års prøving og en MA. Engster meg litt for at det skal å galt denne gangen også, og har fått litt behov for en eller annen form for bekreftelse på at ting er som de skal. Har googla litt, og skjønt at det kan være lurt å sjekke hcg-nivå i blodet. Jeg ringte akkurat fastlegen min, og lurte på å få ta en blodprøve. Da sier hun "hvorfor det"? med ganske skarp stemme. Jeg forklarer hvorfor, og hun skal snakke litt med en annen sier hun. Så får jeg bare beskjed om at det har ingenting for seg. Jeg undrer meg litt over dette, og sier at nivået skal jo øke utover i svangerskapet, og det ville jo kanskje indikere hvordan ting lå an. Da sier hun at "nei, så lenge graviditetstesten har vært positiv, indikerer det at hcg har økt." Prøver å protestere litt med at det er jo snart 4 uker siden, så jeg vet jo ikke hvordan ting ligger an nå, men dette er hun ikke lydhør for. Ender med at det ikke blir noe blodprøve på meg.. Er det jeg som er på bærtur her, eller skjønte denne dama ingenting?
♥Bubble♥ Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Hei! Om du er engstelig for å miste igjen så ville jeg ha bestilt meg en privat tidlig UL. Jeg er 7+5 i dag og hadde ne på fredag og det var veldig betryggede, hadde en SA i april. Jeg fikk tilbud om HCG-målinger men takken nei for jeg er redd jeg skal bli for opphengt i stigningen og sånn. Så om du ikke får tidlig UL på sykehuset anbefaler jeg å gjøre det privat, det koster litt da men er bedre enn å gå å lure Masse lykke til
j29 Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Jeg tok en hcg-prøve i uke 8, men jeg synes ikke det var så betryggende, den hadde jo steget men den hadde sluttet å doble seg. Så jeg ble vel bare stresset av det så jeg endte privat ul bare for sikkerhets skyld. Så synes kanskje ikke det nødvendligvis er noe lurt med hcg prøver når du har kommet så langt. En privat ul er virkelig verd pengene
Anja83 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2009 Hei, og takk for svar! Jeg har faktisk en time til privat ul om en uke, det har jo ordna meg for lenge siden. :-) Og har videre oppfølging fra fertilitetssenteret i Oslo, men de har ferie frem til 10. aug. Så skal jo egentlig ikke stå på oppfølgingen! Hehe.. Ble bare litt engstelig i dag, for følte plutselig at alle symptomer ble borte, og sist jeg kjente det, gikk det galt. Men nå er jeg kanskje litt uggen igjen... Ihvertfall hvis jeg kjenner hardt etter. Uff.. nei, må bare se å finne på noe, og ikke tenke mer. Ble vel mest paff over hvordan dama hos legen var. Rart hvor hyggelige noen er, og hvor innmari rare og frekke andre er. Nå får jeg bare telle ned til neste mandag, og krysse fingrene. Er forresten 7+5 i dag jeg også :-) Lykke til videre i svangerskapet! Så du hjertet på fredag eller?
Anja83 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2009 j29: Sikkert veldig sant det du sier! Mulig jeg ville blitt enda mer stressa over å ta de prøvene. Får heller vente til mandag, da jeg får ul. Takk for svar!
j29 Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Grunnen til at jeg var bekymret var også at symptomene forsvant i uke 7. så tror ikke du skal bekymre deg, nå er jeg i uke 11 og på torsdag som var så jeg et foster som beveget seg kjempe mye å et hjerte som slo som bare det
Anja83 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2009 Ååå, så flott å høre! Gleder meg veldig til jeg er kommet dit. Lykke til videre! :)
♥Bubble♥ Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Vet veldig godt hvordan det kjenne, får nesten panikk når jeg ikke kjenne at det er noe symtomer. Hadde en SA i april som tok veldi på. Jeg er helt sjokert over helse norge etter jeg begynte utredningen og sånn. De fleste jeg har truffet på har vært hyggelig, men så har man de som ødelegger for alle. Har flere ganger følt at legene ikke har tatt meg på alvor spesielt Under SA'en Så et bittelite nurk på ca 9mm med et hjerte som slo Var helt utrolig å se
Anja83 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2009 Ååå, så godt å høre!! Jeg så også hjertet forrige gang, men mista deretter i uke 9. Nå skal jeg på min første ul på 8+5, og føler liksom at det er "min" kritiske periode, siden det var da det "smalt" forrige gang. Skal bli godt å få det overstått, og håpe alt er bra så klart. Denne gangen går jeg også på progesteron-tilskudd, som visstnok skal minske sjansen for spontanabort, men det gjenstår jo å se. Tenk når vi endelig er kommet over på uke 13, eller enda bedre, når vi er forbi ordinær ul. DET blir fint det! Masse lykke til videre!
paper Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 Jeg spurte og legen om å få ta hcg,det var ikke noe vits i sa han.. Med det resultat at jeg tok ul uke 7! Og så ul 9u og ca 6dager..,for da begynte jeg liksom å tenke alt mulig rart... Men;som j29 skrev under her:du verden for en følelse å se en sprell levende BABY!!!!! Tror ikke hcg egentlig er en god indikator-håper du får ordnet deg en ul.. Det går bra for deg/dere nå!!!!!KLEM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå