Gjest Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 I 1 trimester var jeg veldig bekymret. Ble urolig for minste ting. Trodde jeg skulle bli bedre i 2 trimester, men jeg kjenner jeg fortsatt er urolig. Jeg har sett masse bevegelse og et bankende hjerte et par ganger. Siste gangen for 1 1/2 uke siden. F.eks i går, jeg kjente litt i bekkenet, men ellers fin form. Blodårene på brystene og på låret som har vært tydelig før, var plutselig mye svakere. I dag er blodårene i brystene tydligere igjen, men på lårene er fortsatt litt svakt. Jeg har svak menssmerter i dag og har mensfølelse. Føler jeg springer å sjekker etter mensen hele tiden. Har hatt menssmerter og mensfølelse tidligere i svangerskapet og det har vært et godt tegn. Regner med det er det nå også. Jeg er snart 14 uker på vei. Flere som har det slik? Bør jeg uroe meg. Legen min hos det private har ferie. Første ledige timen er om 14 dager.
Lillemor&Gutta Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Tror ikke dette er noe som helst å være bekymret for. Er selv 27 uker på vei å har det enda selv til tider. Siden du enda er såpass kort på vei er det sikkert bare at livmoren vokser å begynner å strekke seg seg her å der. Ekkel følelse å springe å "sjekke" om mensen er kommet. Det samme gjelder blodårene. Ser selv den ene dagen ser hele magen å brystkassen lyseblå ut mens dagen etterpå er det bare en her å en der. Men såklart følelr du at det kan være noe må du bare ta kontakt med en annen lege evnt legevakt eller jordmor. Mye bedre med en sjekk ekstra enn en for lite samt at du sikkert føler deg bedre etterpå å klarer å nyte graviditeten mye bedre. Om dette var så mye til hjelp vet jeg ikke men Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå