Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 jeg er litt usikker..men regner med at permisjonen min går ut i slutten av oktober..men mini skal ikkje begynne i barnehage før februar neste år..får jeg da kontantstøtte i november, desember og januar? jeg begynner også på høgskole i august:) jeg lurte på om en får kontantstøtte sammen med evt. stipend/lån?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Du kan søke om kontantstøtte fra mnd etter ungen har fylt 1 år om den ikke går i bhg. Dette er en egen stønad man søker skriftlig på og kommer ikke sammen med noen stønad/stipend.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Ja det har du krav på. Så lenge barnet er mellom 1-3 år og ikke går i barnehage, eller har en redusert stillingsprosent i barnehagen - så kan du søke om kontantstøtte. Hvis du går inn på NAV. no - så kan du skrive ut søknadskjema, samt lese hvilken satser de opperer med - husker de ikke helt nøyaktig. Men er på rundt 3000 kr i mnd hvis man ikke har barn i barnehagen. Er noe behandlingstid på søknader. Jeg søkte den 28/5 - og saken min ble ikke ferdigbehandlet før den 07/7 - enda jeg bor på en veldig liten plass. Søk du
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Vil bare tilføye at kontantstøtten ikke har noe med stipend eller andre stønader som du kan eller måtte ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå