Gå til innhold

noen som har litt peiling på kontantstøtte her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt usikker..men regner med at permisjonen min går ut i slutten av oktober..men mini skal ikkje begynne i barnehage før februar neste år..får jeg da kontantstøtte i november, desember og januar?

jeg begynner også på høgskole i august:) jeg lurte på om en får kontantstøtte sammen med evt. stipend/lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om kontantstøtte fra mnd etter ungen har fylt 1 år om den ikke går i bhg.

Dette er en egen stønad man søker skriftlig på og kommer ikke sammen med noen stønad/stipend.

Skrevet

Ja det har du krav på.

Så lenge barnet er mellom 1-3 år og ikke går i barnehage, eller har en redusert stillingsprosent i barnehagen - så kan du søke om kontantstøtte.

Hvis du går inn på NAV. no - så kan du skrive ut søknadskjema, samt lese hvilken satser de opperer med - husker de ikke helt nøyaktig. Men er på rundt 3000 kr i mnd hvis man ikke har barn i barnehagen.

Er noe behandlingstid på søknader. Jeg søkte den 28/5 - og saken min ble ikke ferdigbehandlet før den 07/7 - enda jeg bor på en veldig liten plass.

Søk du :)

Skrevet

Vil bare tilføye at kontantstøtten ikke har noe med stipend eller andre stønader som du kan eller måtte ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...