Gå til innhold

Soving!! Hjelp :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvor mye deres søte små sover. Svigerfamilien min mener at min lille snups sover for mye og at vi må slutte å legge henne, la henne sove så mye.. Sier at hun er et sosialt vesen som liker å prate med andre..osv.

 

Jeg blir litt frustrert over det... Ja, hun har et sovehjerte og når hun har vært våken, eller sove bare litt fra kl 1200 til 1700 så synes jeg at det er på tide at hun får litt søvn igjen.. Hun blir overtrett og gråter masse de dagene vi har vært på besøk hos noen i svigerfamilien.

 

Vi har fra dag 1 lagen nattrutine for henne.. Hun legger seg mellom 2030 og 2230 på kveldene. Dette stellet og matingen skjer oppe på rommet hennes. Hun legger seg ned nå og vi er få ganger oppe å gir henne smokk. Da sover hun i ca 6 1/2 time. Våkner mellom 0330 og 0530, alt ann på hvor tidlig hun sovnet. Så våkner hun på slaget tre timer etterpå, får mat og sover 4 timer til.

 

Fra da av (ca 1100) og frem til 1630 sover hun ikke så mye..Kan trille tur, nei sover ikke da heller.. slår opp øynene hver gang vognen stopper. Jeg bruker denne tiden på å prate med henne, hun ligger på golvet/eller i vippestol og prater med seg selv. Noen ganger ønsker hun ikke å snakke med noen, bare være i fred når hun ligger der. Hun sover ca 2 timer til sammens på dagen frem til 1630. Så er hun litt våken før hun sover i 3 timer. Da er kl rundt 1930/2000. Da prater vi med henne, koser, mater og steller henne for kvelden. Kl blir da ca rundt 2130..

 

Hva synes dere? Er vi for lite sosiale med henne? Når vi er på besøk hos svigerfamilien og hun ikke har sovet mye på dagen, legger jeg henne i vognen rundt 1630 for at hun skal få sove litt.. Mener det er viktig at hun får noe søvn, da kveldene for oss ikke blir tung med mye barneskrik pga av at hun er blitt bært på og dullet med hele ettermiddagen.. Hun kan ikke si eh før en tante, bestis, fetter eller kusine er å tar henne opp. Jeg og sambo hører jo at det ikke er "skrik", men at hun faktisk vet hvor vi er og vet at da kommer det noen. Da smiler hun fra øre til øre. De vogger henne hele tiden også i vogna, så nå nekter hun å sove i den hvis den ikke ruller :-)...

 

Huff mye klaging,men er litt frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal da vel ikke være et problem at barna sover mye. Det er hvis de sover for lite man bør bli bekymret. Man skal heller ikke ta opp barna med en gang man hører en liten lyd, for de sover ganske lett og kan våkne og sovne igjen mange ganger. Det står i alle fall i spebarnsboken som jeg fant på sykehuset. De som ikke har den, bør få tak i den. Jeg har lest i den utallige ganger hvis jeg har lurt på noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...