Gå til innhold

Noen som kan litt om blomster...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gerbera i potte som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal holde liv i... Jeg klarer det fint når jeg har kjøpt de som bukett. Men nå henger den med hodet uansett hva jeg gjør, og når den først har detti ned får jeg den ikke opp igjen... Hvordan få denne til å overleve? Den står i kjøkkenvinduet mitt...

Også har jeg en blomst til. Jeg vet ikke hva den heter, men kan det være lisiantus? Finnes iallefall både som bukett og som potteplante, trives ite og inne. Den finnes i hvit, rosa og blå. Ser ut som klokker, men de står oppover, henger ikke. Jeg har denne som potteplante, og jeg prøver å stelle godt med den. Den var pen i litt over en uke, men nå henger alle knoppene og blomstene visnet. Har klippet bort de visne, men knoppene henger der fortsatt. Hadde den inne en stund, men nå har jeg satt den ut for å se om den kommer seg. Hvordan får jeg denne til å overleve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

dyyyyyyytt

Skrevet

la la laaaaaaaaa ;o)

Skrevet

prøver igjen...

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Gerberaen kan være litt vanskelig å ha med å gjøre... Den trenger jevn tilførsel av vann, og må for all del ikke tørke. Da henger den fort, og som du sier vil den ikke rette seg opp igjen... Vannet skal helst være kalkfattig også da, men det er jo ikke så lett å gjøre noe med. Du kan jo prøve å vanne den med regnvann (sett ut en bøtte eller noe og bruk dette vannet), det skal visst gerbera like. Den skal ikke ha mye gjødsel, kun litt om våren/sommeren. Minimalt på vinteren...

Den andre vet jeg ikke helt hvilken du mener, men skal tenke litt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...