Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Mini er bare to og en halv måned, og alt skulle jo begynne å bli lettere nå... jeg synes tvert imot at alt har blitt utrolig mye vanskeligere etter at han nå har begynt å sove natten gjennom!... Jeg burde jo prise meg lykkelig.. og, ja.. jeg er på en måte mindre trøtt om dagen... og mindre sliten kanskje... men derimot er jeg mer fortvilet.. Etter at han begynte å sove om natten er han så utrolig krevende synes jeg.. Det er mulig det er normalt, men jeg var så totalt uforberedt på det her.. Fra sju om morgenen til ti-elleve om kvelden kan han sove kanskje tre timer... og, den tiden han er våken krever han full oppmerksomhet hele tiden! Han sutrer og gråter mye, og jeg bysser og leker og tuller og ler, og noenganger funker det, men stort sett er han utrøstelig.. Det virker ikke som han har vondt i magen heller.. Det hadde han den første måneden, og det virker så annerledes nå.. Han virker nærmest hissig synes jeg... som om han kjeder seg og sier.. "mamma da! finn på noe for meg"... Jeg blir så fortvilet når han begynner å sutre og jeg ikke greier å underholde han!... uufff... Det blir til at jeg forer han altfor mye, for etter måltider er han ihvertfall veldig blid og grei... Det er ikke helt heldig for han veier allerede nesten åtte kilo og er ikke tre måneder engang... Jeg bare orker ikke høre på sutringen hans...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Hvis du ammer han, kan du ikke fòre han for mye. Han er kanskje sulten når han sutrer sånn, siden han er fornøyd etter måltid.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 selvsagt kan hun gi ham for mye mat selvom hun ammer! Herrefred, skulle tro at morsmelk er vindunderkur som det aldri er for mye av! For mye mat i magen kan gi ubehag nok til at han ikke får sove godt på dagen. Snakk med HS;)
*1+1=2 små* Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 kan anbefale bæretøy som maitai eller sjal, så slipper du å være opptatt med åholde han hele tiden men alikevel er han hos deg:) ellers ville jeg snakket med hs og bedt om hjelp, ingen skam å føle det slik!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 takk for svar:-).. han er flaskegutt, så da betyr det vel at jeg _kan_ gi for mye?.. men jeg har hørt at babyene regulerer det selv, og at de vil gulpe opp det som er for mye? Noen andre som har tanker om min situasjon med mini? Takker på forhånd:-)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Barn gulper. Gulpen som kommer ut av ungen er det overskuddet som barnet ikke trenger. Med litt hjelp, så kommer den ekstra maten som barnet ikke trenger ut igjen. Så det skal du ikke trenge å bekymre deg for.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Det kan jo hende, siden du underholder han hele tiden at han er overstimulert? Har du prøvd å la han ligge litt for seg selv med en uro han kan kikke opp på? Det skader ikke å prøve. Du må nesten prøve deg fram. Husker mine syns det var så spennende med den uroen og de roet seg ofte hvis jeg spilte litt rolig musikk eller sang for de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå