Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Samboeren min og jeg var på visning forleden... fiint hus... men litt tett inntil naboer... Det var plantet tuja rundt hele tomten, men de var fryktelig lave... Noen som vet hvor lang tid det tar før det er en tett hekk på 2 m f.eks?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Det tar noen år, for de 2-3 første årene er de trege Tror det har med at de skal sette skikkelige røtter først. Men så kommer de:) Jeg plantet vel min for ca 4-5 år siden, og de har doblet seg i høyde nå. Jeg klipper dem for at de ikke skal bli høyere enn ca 150 cm, og nå begynner de å bli virkelig tette i tillegg:) Neste år har jeg nok en tett hekk der. De var ca 80 cm da jeg plantet dem.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Hvis tujaen har det godt i jorda og får nok vann så vokser de gangske fort, jeg planta tuja for et par år siden, da var de kanske en meter, så er de det dobbelte og har blitt breie
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 De vokser veldig fort med rett gjødsel. Vi gjødslet med hønsegjødsel i fjor og heggen vokste med rakettfart! Sikkert en meter siden i fjord:) Og ble kjempegrønn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå