Gjest Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 ja jeg spør her for jeg fikk ikke noen svar på den andre plassen så jeg spør om det samme ikke bli sur jeg må ha svar så svar. Hvis man skal til tannlege og har ikm og skal teste på morgen men ikke har test så og er stengt på apoteket før tannlegen så må på tannlegen først altså før man tester men skal teste etterpå når jeg er ferdig på tannlege skal kjøpe og teste med en egeste gang men skal jeg si NEI TAKK til rønken på tannlegen eller kan jeg si ja og skal jeg si noe om testen og når?
Babyønske �� Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Røntgen hos tannlege er ikke noe problem. De fleste tannleger i dag har så nye røntgenapparater at strålingen ikke vil utgjøre noe fare for et foster. Strålingen er også så konsentrert til kjeveområdet, at strålene knapt når mageregionen din. Så om du ikke engang vet om du er gravid, ville jeg ikke sett på det som noe problem å ta røntgen. Du kan jo ta en hvit løgn og si at du er gravid, så kan du få en blykappe over deg sånn i tilfelle.
Tommage♀♂ Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 For å gjøre det lettere for andre så oversetter jeg: Om man har Ikm i morgen, og har tannlegetime FØR apoteket åpner, sånn at man ikke får kjøpt og tatt test før tannlegetimen; ville dere takket nei til røntgen? Svar: Jeg ville sagt til tannlegen at jeg muligens var gravid, og derfor bedt om deres råd.
Blind Gudinne Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Eh.... var litt vanskelig å lese dette- var litt dårlig med tegnsetting. Men hvis jeg har forstått deg rett, så skal du teste etter at du har vært hos tannlegen? Og du er usikker på om du skal ta røntgen eller ikke? Så lenge du ikke er lenger på vei, hadde jeg sagt til tannlegen at du er usikker på om du er gravid eller ikke. Så får heller tannlegen ta den avgjørelsen.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Hos tannlegen, ja, er det komplett ufarlig! Hilsen radiograf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå