AdrenaLine Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har termin 15. juli og jeg har hele tiden tenkt at jeg da vil bli satt i gang ca 29. juli om jeg går over. Men nå har jeg lest at terminperioden min er +/- 2 uker i forhold til 15. juli og at jeg først er på overtid etter det. Vil det da si at jeg ikke settes i gang før 12. august?!?
magica fra tryll Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Overtid regnes over 2 uker etter termindato. Men de pleier ikke vente lenge over dette,-litt forskjell fra sykehus til sykehus. men du går ikke til 12 august ihvertfall! Jeg gikk 17 dager over termin med min 3. Da startet det av seg selv, og når hun kom ut var hun ikke overtidig. I forhold til fett på kroppen osv. Men jeg ville helst selv at fødselen skulle starte av seg selv, dersom barnet hadde det fint. Lykke til ihvertfall!
AdrenaLine Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2009 Så i verste fall kan man gå fire uker over termindatoen altså? Jeg har alltid tenkt på det som maks to uker over selve ultralydterminen jeg. Skrekk og gru! Håper jenta kommer seg ut før den tid
Lykke X 4 Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Ja, er det ikke forferdelig? Hos meg vi 14 dager over UL termin bety 20 dager over menstermin. Jeg og min mann har bestemt oss for å bli vanskelige allerede om vi går en uke over menstermin (fordi vi vet når vi ble gravide, er begge sykepleiere, og jeg har arbeidet på barneavdeling, så å gå lenge over termin går vi ikke med på). Synes de er fryktelig arrogante ovenfor gravide. Skulle ønske vi skulle føde på St.Olavs eller på Lillehammer.... http://www.babyverden.no/Nyheter/Igangsetting-i-Trondheim-og-Lillehammer-far-kvinnene-velge/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå