Gå til innhold

Vipsen og lille vips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jammen krass i kjeften sin, skamme seg burde hun!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, at dere gidder...

Hun har nok hatt det veldig underholdende i kveld.

Skrevet

Mulig hun er krass i kjeften, men mye rett har hun jo også, da.. Så er bare spørsmålet om man ikke vil eller rett og slett ikke klarer å innse akkurat dét.

Skrevet

Herregud er ikke dette et diskusjonsforum. Gå og legg deg nå, stakkars liten.

Skrevet

Er det ikke gøy med tråder som kun er dedikert til deg, Vipsen? =) Hihi.

Skrevet

Det hjelper dårlig at man har rett når man er så usaklig i det man skriver (og har så forstokkede meninger at man får lyst til å betale terapi for vedkommende).

Skrevet

Hva mener du med at hun har rett egentlig?

For slik jeg ser det, så bruker hun fordommer og noen "sannheter" med å argumentere for sin smak i navn og samtidig hetse noen andre med fullt navn.

Sikkert bare for å provosere og bla-bla, men det er jo passe kleint uansett hva intensjonene er.

Skrevet

Fantastisk. De skulle bare visst at diskuterer med mora si.

Skrevet

Det jeg har rett i er at unge alenemødre uten utdannelse velger en viss type navn. Og det iflg. SSB.

Skrevet

Jeg mener at hun har rett når det kommer til faktaopplysningene angående dette med sammenheng mellom foreldres utdanningsnivå og bosted, når det kommer til navnvalg på barna.

Resten signerer jeg ikke, i frykt for å stå med hånda i postkassa den dagen jeg får min egen svigersønn, hehe.

Skrevet

Er heller ikke enig med hvordan 'vipsen' uttalte seg ang. navnet. men det da vel ingen 'rett' og 'ikke rett' når man debatterer meninger ang. navn?

Fatter heller ikke at dere gidder. Hun var kvass i kommentaren. Ville nok sagt det annerledes, men det var hennes mening! Jeg liker heller ikke navnet Matheo.

Kikk litt på 'navnedebatten'. Der får man hore 'rett i fjeset' hva folk synes om navnene du legger ut. Om man ikke vil ha folks mening ang. navnet, så ikke legg det ut.

Jeg lurer fremdeles på: var det et forslag fra 'sommer' til andre mammer, eller var det et navn hun vurderte selv?

Mens dere 'lynsjer' Vipsen, lurer jeg på det? he-he.

Skrevet

For å sette det på spissen, de jeg vet om under 18 år som har barn har barn med følgende navn:

Nathalie

Vanessa

Melissa x 2

Samantha

Savannah

Sienna

Cassandra

Lucas x 3

Adrian

Alex

Skrevet

Ja, ja - ikke abre satt på spissen, men også satt i bås. Da kan man jo også begynne og henge ut navnevalg som tilhorer sosial klasse, etnisk bakgrunn osv.

Kjenner forresten et par som har en Cassandra. Franks far og norsk mor. De var i slutten av 20 årene når Cassandra ble fodt.

Skrevet

Og hva så? Hva betyr det egentlig?

At en 18-åring har annen smak enn en 30-åring er da et sunnhetstegn mener jeg.

Skrevet

Men hva er galt med å sette navn i bås når attpåtil SSB gjør det? Og det er jo ikke tilfeldig?

Selv om dette er unge mødre, har jeg aldri nevnt at det å være ung mor er negativt på noen måter. Da hadde jeg hatt fordommer, jeg påstår bare at den og den aldersgruppen velger de og de navnene... Og med statistikk fra SSB i ryggen..

Skrevet

Det er jo også en del av iallfall mitt poeng. Det er jo ingenting negativt i den forstand. Det blir jo ingen fordom før man faktisk har fordommer mot de unge mødrene som velger slike navn, noe jeg ikke har. Er jo selv bare 19, hadde vært rimelig lite smart å da hatt fordommer mot yngre.

Det er likevel sånn at unge, enslige mødre ofte er synonymt med lavt utdannelsesnivå, og for enkelte er utdanningsnivå og jobbposisjon såpass viktig at man er villig til å se ned på andre som ikke rager like høyt på jobbstigen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...