Gå til innhold

Bruker dere parfyme til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 3 1/2 mnd og tror bare jeg har brukt parfyme EN gang siden han ble født.. er jo litt redd for at han skal reagere på så sterk lukt, både under amming og kos:)

er jeg hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker parfyme ofte, men ikke hver dag. glemmer det mye, hehe¨

Min lillegutt har iallefall ikke reagert noe.

Tror man bare må prøve og se. Det er jo ikke sååå sterk lukt da, med mindre du er av typen "dusje seg i parfymen";-p

Skrevet

hvis du er hysterisk så vet jeg ikke hva jeg er... bruker ikke parfyme i det hele tatt. Han er jo så mye tett inntil meg.

Hvis jeg skal freshe meg litt opp så hender det jeg bruker økologisk bodylotion. Lukter faktisk ganske godt.

Skrevet

Hehe, da er jeg også hysterisk! ;-D Jeg kan vel telle på to hender hvor mange ganger jeg har brukt parfyme i løpet av det siste året (snuppa mi blir straks 1 år). Føler jeg kan begynne å bruke det nå siden hun ikke er så mye opp i hendene lengre, men nå har jeg blitt så vant med å ikke ha på meg at jeg glemmer det...

Men jeg er helt enig med deg - barnet har jo tross alt en veldig utviklet luktesans, så hvorfor "forstyrre" den med å bruke parfyme?? Det er jo den naturlige "mammalukten" babyen vil ha.

Både faren min og svigerinnen min, begge hyppige parfymedusjere, har fått høre det når de har holdt snuppa mi, for hun lukter jo like ille som dem etter at de har holdt henne. Jeg synes, spesielt når det er små spedbarn det er snakk om, at man godt kan droppe parfymen - både foreldre og besøkende.

Skrevet

Nei, jeg bruker heller ikke parfyme.

Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk. Jeg bruker heller aldri parfyme, ikke parfymerte deoderanter heller. Tenk så ubehagelig for babyen. Samtidig kan de jo reagere allergisk hvis de er i direkte kontakt med parfymen

Skrevet

Jeg brukte heller ikke noe særlig parfyme de første månedene, bare ved spesielle anledninger. Nå som flisa har blitt 9 mnd og en travel liten frøken, som bare har tid til noen korte koser her og der, tenker jeg ikke noe særlig på det lenger og bruker så ofte jeg måtte føle for det! (men det er langt ifra hver eneste dag=)

Skrevet

Synes ikke du er hysterisk - jeg har ikke brukt parfyme en eneste gang siden snuppa ble født, og nå er hun 5 mnd. Har forbudt pappa'n å bruke godlukt også :-D

Tenker at siden parfyme KAN klø for meg, så er det neppe særlig ålreit for babyhuden å få det på seg - og det gjør hun jo når jeg koser, ammer eller bærer henne. Men det er sikkert ikke alle babyer som reagerer på sånn da :)

Skrevet

Dersom jeg skulle bruke parfyme, så sprayer jeg den i håret og på håndleddet - jeg får nemlig alltid kviser dersom jeg sprayer på halsen... Er ellers ikke så glad i parfyme - synes det lukter sterkt (begynner å nyse inne på parfymerier)... Med andre ord - bruker ikke parfyme annet enn ved spesielle anledninger.

Skrevet

Bruker parfyme visst eg skal nåkke, feks ut på byn eller sånt..

Lyst å lukte litt godt av og til, ikkje berre gulp osv..

Man kan da ikkje være heilt hysterisk heller..

Trur ikkje babyen tar skade av det så lenge man ikkje overdriver bruken.. MEN det er no mi meining. :-P

Skrevet

Babyen min er 5 mnd gammel. Brukte parfyme første gang i helgen da jeg skulle på bryllupsfest. Ikke veldig smart.... Hun reagerte tydelig på det og skrek og skrek når jeg skulle amme henne. Dårlig timet siden det var bryllup... Siste gang jeg gjør det mens jeg ammer;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...