Gå til innhold

Kan noen svare ang barn og flytting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet mitt på fem år har flyttet to ganger på fem år...nå vurderer jeg å flytte til danmark for å studere.

Blir dette for mye flytting for et barn ,vil h#n ta "skade" av det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra jeg var nyfødt til jeg var 13-14 år gammel, flyttet vi et titalls ganger, uten at jeg vil si jeg har tatt noen skade av det i etterkant. Det eneste må være at jeg synes det er trist å tenke på av jeg ikke har et sted jeg kan se tilbake på som barndomshjemmet mitt, fullt av minner (besteforeldrene mine sitt hus fungerer som "den minnefulle plassen" da).

Skrevet

Nei, jeg tror heller ikke det. Mine jenter på 4 og 6 har flyttet 6 ganger, og vi flytter igjen (for siste gang på lenge) neste sommer.

Minste jenta var 2 1/2 da vi flyttet fra USA til Norge, den merket hun/vi. Litt prikær alder. hadde akkurat begynnt og snakke engelsk og vre observant til hva som skjer rundt henne, også forandret alt seg 180 grader!

De andre gangene har det g9tt helt fint. Tror det er vîrre når de blir litt eldre igjen, 3 klasse og oppover ca. når begynner og f0å skikkleige venner og rotter ett sted.

Kommer du tilbake til Norge til skolestart da? Det hadde kanskje vært fint. Går sikkert fint og begynne i Danmark også, men greit og begynne her. Jeg foler det litt ille at min 6 åring kun får 1 klasse her.

Råd: Ikke snakk med 5 åringen om planene for de er helt 'spikret'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...