signe maten Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Hva gjør dere når ungen krabber rundt i senga og like gjerne kan dette ut? Til nå har det ikke vært noe problem, har laget vegger med dynene rundt han. Men nå kommer han over de - og da er det litt skummelt hvis han våkner før vi har lagt oss uten å skrike eller lage lyder av ymse slag. Hva gjør vi da? Må han begynne å sove i sin egen seng? Hadde ikke så veldig lyst til det, hverken han eller jeg hehe.. Han ammer fortsatt om natta, og det er vel derfor han sover hos oss - han våkner når jeg "dumper" han ned i hans egen seng. Han er jo ikke akkurat 3,5kg lenger Noen tips? Eller må vi bare innse at han må sove i egen seng?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Gutten her i huset sov sammen med oss til han var 19mnd, da var han klar for egen seng egentlig, fikk eget rom også da. Me har hatt døra att heile tida, han fikk ikkje opp den så hvis det skulle skje at han gjekk ut av senga så kom han ikkje ut av rommet og datt heller ikkje ned trappa. Eg hadde heller latt han få lov til å sova der også får ein forebygge rommet med det ein kan, ingenting som er farlig osv. Evt. lokke døra slik at han ikkje kjem ut av rommet og forvillar seg ein plass han ikkje brude vera uten oppsyn. Er koselig å ha dei i senga da!! Det syns eg i hvertfall.
partyoffive Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Min er 15 mnd. og sover fremdeles de fleste nettene i vår seng. hender han sovner greit i sin egen, vi prover alltid det forst nå som han går rundt på egen hånd og aker seg ut og inn av sengen vår. Men går det ikke, så legger vi han i vår seng. Der sovner han ALLTID. Da bygger vi opp med puter på sidene og også dyner, puter, tepper e.l. på gulvet. Vi har doren åpen så vi kan hore om han våkner, og sitter i stuen rett utenfor doren.
signe maten Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2009 Ja, det er koselig å ha han der, så vil gjerne ha han der litt til Vi får vel finne på noe på gulvet vi også. Har et lite soverom her, så det er jo vegg på to sider, på tredjesiden står senga til Magnus helt inntil. Så det er ved fotenden det er muligheter for å dette ut Kanskje vi kan legge en tynn madrass der, hvis det er plass! Når vi flytter så får han eget rom, skal vurdere å gi slipp på han da.. men vi får se
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Vi har reservemadrassen under senga, og trakk ut den når hun lå alene i storsenga i tillegg til å bygge "vegg" med dynene. Begynte etterhvert å legge henne i sprinkelsenga for natta, og så heller ta henne oppi når jeg la meg (etterhvert utvidet vi til at hun lå i sprinkelen til første pupp etter at jeg la meg)
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Jeg ruller en dyne og legger på kanten...
<3 coccinelle Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Har samme problemet. Har begynt å legge han over i senga si - det går greit å løfte han over etter han har sovna skikkelig. Så får han komme over til oss når han våkner om natta. Han aker seg rett utfor kanten uten redsel hvis han hadde fått lov, så tør ikke la han ligge alene i senga. I hvert fall ikke om morgenen for da våkner han uten å skrike Kom akkurat inn en morgen da han hadde fått hodet utenfor kanten - på vei til å stupe utfor. Ikke så veldig høyt da men likevel. Han er 10 mnd.
lana<3 Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Har til tider samme problem her, hun går inn og legger seg i senga vår når hun har mareritt. Pleier da skyve lokket til lekekassene hennes ned mellom madrassen og kanten, men det nytter selvfølgelig kun hvis dere ikke har rammemadrass. Når vi er hos besteforeldrene i Spania har dem en kant som man fester til senga mellom rammemadrassene. Har du prøvd å sett Clas olsson om de har noen alternativ? Har man kant på senga kan man kjøpe vanlig sengehest som det heter på IKEA, det har vi gjort til hennes egen seng.
Mammapudding Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Vi samsover med Leah, hun blir 2 år om under 1 mnd:) Har aldri hatt problemer med at hun skal kravle å krype i senga..men vi har senga helt inntil veggen på en sida, så hun kunne bare falle på den ene siden og evnt. ved fotenden..Pakket ene dyna på den siden hun kunne falt ut uansett da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå