Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På første forsøk hadde jeg bare to egg som kunne brukes. Ett ble satt inn og det andre fryst ned. Mislykket forsøk og fryseegget overlevde ikke frysingen...

Jeg syns det var en påkjenning først å oppleve mislykket forsøk, og så å oppleve at fryseegget ikke overlevde. Derfor lurer jeg på om jeg skal spørre om, hvis det skulle bli samme ståa igjen, om jeg da kan få satt inn begge i steden for å fryse ned ETT egg. Hadde det enda vært to egg de fryste ned, så hadde det vært litt mer håp om at minst ett tålte frysingen...

Hva tror dere? Har dere noe erfaringer med innsett av to? Det er andre forsøk nå og jeg er under 35, men tenkte det kunne være verdt å spørre hvis situasjonen skulle bli den samme. Hva hadde dere gjort? Syns det var så bittert med fryseegget som ikke overlevde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk to egg tilbake (ingen på frys) på alle de 3 riksen-forsøkene våre. Men nå har jeg dårlige egg, som sikkert ikke egner seg til frysing.

Synes du skal be om to egg neste gang - lykke til!

:-)

Skrevet

Betyr det at du som meg bare hadde to egg som kunne brukes?

Jeg skal ha litt større dose, så kan jo hende jeg får flere egg denne gangen. Men tenkte jeg burde være litt forberedt på forhånd og tenke litt over hva jeg skal si at JEG ønsker.

Ble du spurt ang. innsetting av to egg hver gang? Visste du allerede ved første forsøk at du har dårlige egg?

Takk for svar forresten :-)

Skrevet

Hei akicha!

Jeg har gjennomført 3 ivf på riksen, og fikk kun et egg tilbake de to første gangene, og to egg på siste forsøk. Jeg hadde bare et bra egg hver gang, ingen som var gode nok for frys. Jeg vet ikke helt om kvaliteten var tipptopp på de to eggene jegg fikk satt inn på siste forsøk, tror terskelen er lavere for å sette egg tilbake enn til frys... MEN begge eggene festet seg denne gangen!! Stor lykke!

Årsaken til at vi fikk to egg nå var at det var siste forsøk. Jeg fikk også økt dose m puregon på forsøk 2, noe som ikke ga resultater. På 3 forsøk byttet vi medisin til menopur. Eggproduksjonen var for oss faktisk best på forsøk en, men kvaliteten var vel sikkert best på forsøk 3...

Det skader iallefall ikke å spørre om to egg, men de vil vel helst unngå tvillinger-derfor så strenge på dette...

Ble litt rotete dette, men for oss ble alle gode ting tre. Krysser fingrene for at deres neste forsøk ender i graviditet:)

Hilsen lykkelig gravid m tvillinger:)

Skrevet

Ja det spørs jo hvor mange egg du får neste gang som er brukbare....Hovedregelen der er ett egg inn på fersk og 2 inn på frys. Det du i alle fall kan spørre om hvis du kun får ett egg på frys også neste gang er om de kan spare dette til evt. senere frys, og så ta ferskforsøk. De er faktisk ganske greie hvis du bare spør, det er min erfaring. Jeg fikk bruke opp mitt siste fersk enda jeg har 6 egg igjen på frys. Dette var pga. min alder og at jeg har bare neg. frys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...