Lakenskrekk Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Fra 3. juli- 10. juli har jeg blødd litt brunlig blod. Alle dagene har det kunn vært små dråper med blod blandet sammen med utfloden. 8. juli kom det forresten mer en bare noen dråper, men ingen klumper eller friskt blod - og ingen smerter noen av dagene. I går og i dag har jeg forresten ikke merket noe tegn til blod, og jeg har fortsatt ømme pupper, henger over do og spyr, er veldig trøtt osv. Jeg har ringt legevakten flere ganger men får alltid den samme beskjeden, " Det er helt vanlig" og " Dette høres veldig ufarlig ut", men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med dette uten at de undersøker meg ! Har derfor veldig lyst til å få en tidlig ul. Er dette "god nok grunn" til å få det tror dere? Jeg er 9 uker på vei nå...Jeg skal kontakte legen i morgen, og høre om jeg kan få tidlig ul... men gruer meg veldig. Det jeg er redd for er jo at dette er en MA.. Noen som vet hvor vanlig det egentlig er med MA?(tall) Og er det flere her som har opplevd lignende blødninger? Hvordan gikk det? Disse blødningene kom forresten nesten på den tiden jeg skulle hatt mensen.. er det mulig at kroppen kvittet seg med gammelt blod ? oi, det var mange spørsmål...Klem fra usikkre meg.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Hvis du fortsatt har graviditetssymptomer, som kvalme, er det et veldig godt tegn. Det er ikke uvanlig å blø i svangerskapet, sepsielt ikke i de to første månedene. Har ingen tall til deg, men da jeg mistet min baby i MA, hadde graviditetssymptomene forsvunnet for flere uker siden. Har også en venninne som blødde med ujevne mellomrom fra uke 10-28. Hun fikk mange ultralyder og de fant aldri noe galt - fødte perfekt og friskt barn. Men var jeg deg ville jeg tatt en privat UL slik at du får sjansen til å se fosterets hjerte slå. Lykke til!
Lakenskrekk Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2009 Takk for svar. Det var utrolig trist å høre at du mistet babyen din! Symptomer ja, da er det bra at noe er positivt i hvertfall, hehe... Jeg har bestilt time hos legen i dag, får komme i morgen - så får vi se om han henviser meg til tidlig ul.. dersom han ikke gjør det får jeg bestille en privat ul, ja. Takk - Lykke til videre du også:-)
ayaah Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Jeg hadde en MA i høst. Hadde akkurat unnagjort 11 uker, og begynte NESTEN å føle meg trygg. Men plutselig så jeg bittelitt blodspor... Var egentlig veldig heldig da jeg kom på legevakta, for jeg fikk komme til UL med en gang. Og da så gynekologen at jeg bare hadde en tom fostersekk... fosteret var borte, og hadde sannsynligvis vært det i flere uker (men så hjerteaktivitet da jeg var 6 1/2 uke så det må ha skjedd etter det). Jeg hadde fremdeles svangerskapssymptomer, kvalme og ømhet i brystene. Men når jeg tenkte meg om, var de ikke LIKE sterke som til å begynne med. Jeg fikk med meg noen tabletter hjem som jeg skulle sette før jeg la meg, for å fremkalle en ordentlig abort og bli ferdig med det. Det føltes helt feil, da jeg følte meg gravid ennå... var jo bare noen få dråper blod! Men tablettene virket jo i høyeste grad, så jeg blødde mye og mistet alle symptomene dagen etterpå. Nå er jeg gravid igjen, 10 uker unnagjort i dag. Har tenkt MYE på sist gang, og er redd for at det samme skjer igjen, har ikke fått kommet på UL... Det er mange dager jeg synes at jeg ikke er kvalm NOK... Lørdag kveld fikk jeg tilogmed blodspor igjen! MEN, dette er viktig å si, jeg har kommet fram til at det IKKE er noe tegn på abort denne gangen. Det virker ikke som om det kommer fra livmoren, men fra lenger ute i skjeden. Beklager om det blir for mye informasjon fra noen, men jeg tror jeg har fått en åreknute ved skjedeinngangen, det ser sånn ut. Og da kjæresten min og jeg hadde det litt heftig, ble det litt for tøft... Jeg blør ikke nå lenger, men lurer litt på om vi må være fryktelig forsiktige???? Kan ikke tenke meg mange måneders avholdenhet nei! Så det KAN være ufarlig, håper det går bra med deg! Håper at du har fått ultralyd og sett at alt er bra!
Lakenskrekk Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2009 Tusen takk for svar, ayaah. Det var veldig trist å høre om det forrige svangerskapet ditt... Men denne gangen går det nok bra ! Det er jo sjeldent det skjer flere ganger ? Jeg har fått time i morgen ettermiddag - hos legen. Det var sambo som bestillte timen... så jeg vet ikke om det er ultralyd på legekontoret ?? Må man ikke på sykehuset da? Håper i hvertfall jeg blir henvist til ul... huff. Det er så vondt å gå rundt i uvisshet... Men jeg har ikke blødd siden 10 juli nå.. og har mer symptomer nå enn jeg hadde før.. (kanskje det er ønsketenkning?)... Får håpe alt er bra med deg (dere) også, selv om du blør litt. Jeg og sambo hadde forresten sex den 10, og etterpå sluttet blødningene ... hehe.. det er sikkert bare tilfeldig - men synes det var litt artig.. Du kan jo ringen regevakta å høre hva de synes du bør gjøre, eller bestille legetime:-) Lykke til.
ayaah Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Håper du har fått et positivt svar i dag! Jeg vet om noen legekontorer som har ultralyd, men tror ikke det er veldig vanlig. Min lege har ikke. Jeg fikk faktisk komme inn til ultralyd i dag, og hurra, HUN LEVER! Det hadde jeg nesten ikke våget å tro.... så redd for å bli skuffet igjen. Størrelsen og hjerteslagene var bra, men ellers så går det ikke an å se så veldig mye detaljer ennå. Skal tilbake om drøye 2 uker, for dobbelttest (fordi jeg er 40 år). Da blir det lettere å se... I mellomtiden puster jeg litt lettere!
Lakenskrekk Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2009 Så herlig :-D Fantastiske nyheter, da!! Gratulerer! Håper du får slappet av nå fremover, så er det jo ikke lenge til neste kontroll heller. Men, hvordan vet du at det er _hun_? Eller er du kanskje lengre på vei enn 1. tri ? ;-) Jeg var hos legen i dag - og han synes det hørtes ufarlig ut siden jeg ikke hadde smerter, og siden jeg ikke hadde blødd klumper. Men jeg ble likevel henvist til ul i morgen tidlig! Blir godt å få svar på hvordan det står til der inne. Blir vel Gu... Gruer meg litt til det - men det får man bare finne seg i.
ayaah Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Bra at du får vite! Det går sikkert flott! (jeg hadde vaginal ul, det er vel best). Jeg er bare 10+1, så det går ikke an å SE kjønn, nei, men trenger vel ikke det... Jeg har 3 jenter fra før, og søsteren min har 5 jenter, broren min 1... ingen gutter.... tror ikke vi klarer det :-D Dessuten bare "føler" jeg at det er ei lita pie til :-) (på toppen så var det ei som "ser" ting som påstod at jeg skal få ei jente neste år, og da var jeg så nygravid at jeg nesten ikke visste det selv... hun pleier å ha rett!)
Lakenskrekk Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2009 heheh, så artig! Blir spennende å se om det blir en jente, da. Jeg har skikkelig guttefølelse, jeg... Blir nesten overrasket om det er en jente inni der ;-) Kanskje et dumt spørsmål - men er vaginal ul vondt ? Eller ubehagelig ? Og ser vi (forhåpentligvis) hjertet på en skjerm osv. ja? Er mitt første svangerskap dette, så alt er helt nytt.
ayaah Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Nei, jeg syntes ikke det var verken vondt eller ubehagelig. Fikk se fosteret på skjermen ja, at det beveget seg, og også at hjertet slo (litt vanskelig for utrenede øyne som mine, men det gikk). Var en STERK opplevelse å se at hun rørte på seg :-)) Men ser jo ikke så mye detaljer ennå, det blir noe helt annet senere, på den "vanlige" ultralyden, der man sjekker mange organer... Legen fikk også et signal på hjertefrekvensen, så noen bølger på skjermen, der han målte avstanden imellom, og beregnet hvor mange slag i minuttet. JENTEPULS, om man skal tro på sånt (jeg legger ikke så mye i det). Fint å se at det var normalt ihvertfall! Fikk med meg to bilder hjem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå