Gå til innhold

Her er mitt tips til dere som sliter med kvalme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i mine andre svangerskap men nå med nr 5 har jeg vært helt utrolig kvalm og trøtt og bare ligget på sofaen.

Jeg tenkte at noe må jeg prøve og vet at nok veske i kroppen kan hjelpe på så jeg drakk en del vatten på dagtid men hjalp liksom ikke.

Så tok jeg meg en kopp med buljong fordi jeg skesset sånn på salt.

Tokk en kopp buljong på kvelden ved 22 tiden og da blir man jo utrolig tørst og drakk vertfall 0,5 l vatten med en gang etterpå og gikk og la meg. Dagen etter var jeg ikke kvalm og jeg har fortsatt med det hver kveld. Glemte det en kveld som jeg hadde vært på besøk og dagen etter var jeg skikkelig kvlm og dårlig igjen.

Så for dere med kvalme, kankje verdt og prøve, kan ikke skade vertfall.

Klem fra meg og håper det hjelper andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuuusen takk for tipset!:)

Det skal prøves ut her hvertfall.. Er så kvalm og uggen om dagene at det halve kunne vært nok .. Urk .. hehe :)

Skrevet

Fint med tilbakemeldinger.

Håper det kan hjelpe andre også.

Skrevet

Smart! Skal prøves i kveld!

Skrevet

Da har jeg prøvd. så får vi håpe det hjelper på kvalmen i morgen..

Skrevet

Nå har jeg laget meg en stor kopp med buljong :) Spent på om det kan virke - i alle fall noe :)

Sånne uskyldige tips, som attpåtil smaker GODT, kan vi ta med oss :)

Skrevet

godt med tips, men jeg merker bare når jeg tenker på det, at dette har kroppen min IKKE lyst på, hehe... uff... kjipt at den bare har lyst på french fries!

Skrevet

Har aldri laget dette, hvordan er blandingsforholdet? hvor mye buljong i forhold til vatn... ?

Skrevet

Det lurer jeg også på. Har aldri brukt buljong som drikke før, bare smakstilsetning i mat.

Skrevet

har du pose buljong så ca 1 ts.. eller en halv ettersom hva du syns er godt. ta litt først å så mer vis du syns det er lite smak. med buljongterninger bruker jeg en halv. =)

Skrevet

Jaja, da har jeg prøvd... Var ikke det beste jeg har drukket, klarte ikke drikke en hel kopp, men jeg prøver gjerne å bli kvitt kvalmen.....

Var ikke slik med den første, kanskje det blir en jente denne gangen ;)

Håper på en bedre morgendag

Skrevet

Jeg drakk en stor kopp med buljong og et stort glass vann etterpå i går kveld før jeg fant senga. I dag har jeg vært i flere timer i byen for å se på festival-livet. Det prøvde jeg på tidligere i uka også men måtte gi opp nesten før jeg hadde kommet meg inn dit. Er sliten nå, men fortsatt ikke kvalm. Håper det ikke er tilfeldigheter, jeg skal i hvertfall fortsette å drikke buljong så lenge det kan hjelpe!

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på denne selv om jeg ikke er gravid...

Hvilken type buljong er det snakk om? Kjøtt? Grønnsaks?

Skrevet

Jeg brukte kjøttbuljong.

Har fundert litt på hva det kan være som gjør at dette hjelper og har selv kommet fram til at det er jo bare salt i buljongen som kan ha noe effekt?

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg som HI bruker kjøttbuljong fra pose. Jeg glemte en kveld som jeg var så trøtt og det skulle jeg aldri ha gjort. Kvalm som fy og holdt sengen resten av dagen. Nå er jeg bra igjen så lenge jeg drikker dette.

Godt og høre at det kan hjelpe andre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...