Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Vil ikke starte diskusjon, dere trenger ikke skirve lange svar. Vil bare høre hvor mange som opplever det som meg: Forferdelig skremmende og flaut. For jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker å henge på dib mer, hvis de fleste har slike meninger. Da er jo DIB egentlig et rasistforum forkledt som et småbarnsforeldre-forum.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Nei, og jeg synes vel du overdriver noe. Når det er sagt har jeg ingenting til overs for rasisme og lettvinte løsninger som "hiv dem ut" og "steng grensene". Jeg må likevel få påpeke at integreringspolitikken her til lnads er lite vellykket.
Tigerpote Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Ja, jeg blir skremt, sjokkert og veldig flau på vegne av Norge.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Ja, jeg blir skremt, men ikke overrasket. Med så mange Frpere i landet må jo noen være her også. Måtte ikke være greit å være innvandrer her i landet nei.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Nei, får bare bekreftet at Frp har mange uopplyste tilhengere:)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Nei. Har aldri opplevd noe rasisme her på dib.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Skremt blir jeg ikke, blir mer flau på vegna av de stakkarne som virker til de grader uopplyste.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Er ikke det minste skremt !!!! Mer skremt av å gå en tur på kveldstid i Oslo !!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Blir faktisk mye mer flau over hvor uvitende mange mødre her inne er! Virker som enkelte mangler fullstendig evnen til å tenke logisk og praktisk. Jeg stemmer ike frp, men synes likevel det er alt for mange utlendinger som får opphold her i landet. Men Norge er vel ikke værre en mange andre land..
Lea Laus Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Haha- den overskriften fikk meg til å tenke på han i tv2, tabloid eller hva det var... Hva mener DU om ...osv. Han som pekte hele tiden.. Arrrgg - hva heter han igjen a??
jordbærsjokolade Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 Nei, ikke i det hele tatt. Tror mange av innleggene kommer fra samme person og jeg da. Blir litt flau på deres vegne kanskje?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 Dette er mange nordmenns problem, og mange asylsøkere og innvandrerers store glede: alt kan tolkes som rasisme;) Det er derfor vi nordmenn er så innmari redd for å si noe negativt/feil. Det jeg har lest her inne, har ingenting med rasisme å gjøre. Men en sunn tankegang om at vi faktisk er i Norge, og skal og må ta vare på Norge. Ikke at andre ikke kan bo her, men de får da skikke seg vel, slik en også vil nordmenn skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #16 Skrevet 12. juli 2009 Anonym 19.45: Holmgang med Oddvar Stensstrøm hihi
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #17 Skrevet 12. juli 2009 Nei, jeg tror dere må definere hva rasisme er først..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #18 Skrevet 12. juli 2009 Skremt?Tja.. Flau?Ja...blir flau over hvor mange voksne mennesker som er så til de grader trangsynte,fordomsfulle og uvitende.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #19 Skrevet 12. juli 2009 Ja, det blir jeg. Eller kanskje ikke skremt, men oppgitt over holdninger og innstilling og det å trekke alle over en kam. Trodde flere var mer opplyst og empatiske enn som så...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #21 Skrevet 12. juli 2009 "Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres rase, og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser, hvor genetiske forskjeller er av mindre betydning enn den følte eller opplevde forskjellen. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold. Rasisme kan også defineres mer snevert, til et system som medfører undertrykking basert på rasemessig forskjellsbehandling. Den personlige oppfatningen betyr i en slik definisjon lite, det er systemet (staten, organisasjonen osv.) som står for rasismen. Dette er en mindre vanlig definisjon. Se forøvrig etnokrati. Konseptet rasisme oppsto som en følge av fremveksten av raseteorier basert på en oppfatning av det finnes forskjellige menneskerraser med biologiske forskjeller i det 19. århundre. Rasismen er eldre enn den vitenskapelige raseforskningen. Rasismen hadde sitt høydepunkt i europeisk nyere historie, med den britiskamerikanske slavehandelen med afrikanere, belgiernes folkemord i Kongo, holocaust og apartheid som noen eksempler. I løpet av siste fjerdedel av det 20. århundre har det vært en dreining vekk fra at regimer og organisasjoner åpent kaller seg rasistiske, og rasisme regnes av det store flertall som en krenkelse av menneskets verdighet og rettigheter. Det er gjort forsøk på å begrense rasisme gjennom flere internasjonale traktater. De forente nasjoner vedtok i 1966 Den internasjonale konvensjon om utryddelse av alle former for rasediskriminering, hvor definisjonen på rasisme er: «...enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.» Rasisme forekommer også ofte der hvor det er store forskjeller mellom minoritet og majoritet." http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme Hvor her inne kan noen si at det er blitt skrevet noe i svar/innlegg som virkelig inneholder noe av dette? Jeg har ikke sett det, men jeg har sett noe om at de kan dra hjem. Det er ikke det samme, for de kommer faktisk fra et annet land, uavhengig av hvilken rase(dette er kanskje noe rasistisk ord når en snakker om mennesker) de er. Og det er kriminalitet folk har sett seg lei på. Hvorfor skal i "importere" kriminalitet? Det er det som er grunnen til det noen mener er rasistiske uttalelser("reis hjem" osv). Det er IKKE rasistisk å ville stoppe innvandring til Norge. Det er IKKE rasistisk å mene at det kan være interneringsleire andre steder i verden. Det er IKKE rasistisk å mene at det er nok nå. Det er IKKE rasistisk å mene at staten Norge har ansvar først for egne innbyggere. Det er IKKE rasistisk å ville stille krav til nye innbyggere.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #23 Skrevet 12. juli 2009 Ahhh - Frelse! Det var deilig, har tenkt fælt på hvem det var igjen.. hehe.. Kanskje han savner programmet sitt, så han sitter heller her:) tihi, syns jeg ser han!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 12. juli 2009 #25 Skrevet 12. juli 2009 Ren rasisme blir jeg alltid både skremt og oppgitt over. Jeg kan ikke huske å ha sett mye her inne der folk ikke pakker inn sine fordommer (f.eks med "jeg er ikke rasist altså"), men mange har lite kunnskaper og et utrolig etnosentrisk syn, og det har en tendens til å irritere meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå