Gjest Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Noen som vet hva de anbefaler på Haukeland? Skjønner at det er individuelt i forhold til bekken og størrelse på baby, men det er vel ofte sånn at de har ulik praksis på ulike sykehus? Hun er visst ganske deppa pga dette, så jeg maser heller her enn på de :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Og søsteren min sin lå i seteleie tre dager før termin, men plutselig en natt så fant han ut at han skulle snu seg:-) Er født på vanlig vis. Så det er fortsatt håp:-) Aner ingenting om det du spør om, ville bare fortelle en hyggelig historie.
*Rutletutt* Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 babyen til en vennine av meg lå i sete. Han skulle bli født vaginalt, for det var praksis så lenge babyen ikke var for stor til bekkenet osv - men endte med hastesnitt da han likevel viste seg å være for stor...
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 For å si det slik, jeg fødte førstemann i seteleie....Aldri mer, men jeg har fått en til etterpå. Så tok heldigvis ikke helt skrekken:) Men på Haukeland anbefaler de å føde på vanlig måte, de sier det er mye bedre for begge personer, så lenge bekkenet er stort nok og ungen ikke over den størrelsen som bekkenet godtar. Min lå så lenge jeg kan huske i seteleie, og viste ingen interesse for å snu seg. På Haukelnd vil de helst unngå å snu babyen, er risiko med det også. Var vel 8 personer inne hos meg på slutten av fødselen, så veldig godt passet på Men lykke til!!!!
Sjefsmegga Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Jeg vil tro at de der som på de fleste steder helst vil at man skal føde hvis det er mulig, så seteleie vil ikke bety keisersnitt sånn automatisk.
Lea Laus Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Lillemor lå i seteleie, men på Drammen sykehus kunne jeg velge mellom normal fødsel og keisersnitt. Jeg valgte keisersnitt;)
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Takk for svar. Hun er førstegangsfødende og ganske på tuppa, så jeg unngår egentlig å si noe til henne i det hele tatt :-P
Mille** Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Jeg fikk velge om jeg ville ha KS eller vaginal fødsel på Ahus. Men hun snudde seg selv dagen før jeg skulle ha KS. )
It's all about me Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 På Haukeland er de ganske stae på at en skal føde vaginalt selv ved sete. Er ikke bare en som får nei ved ønske om ks da. Så er hun i tvil kan du anbefale Voss for henne. Der er de mye mer forståelsesfulle, samt at de er et supert sykehus. Kan ikke rose dem nok. Min minste kom til verden der etter igangsetting og å dra dit er det beste jeg noen sinne har gjort. Kommer aldri til å føde et annet sted.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Min snudde seg ikke lenge før termin, tror det var i uke 37/ 38. Det var skikkelig ubehagelig, jeg ble kvalm og uvel av det. Legen MISTENKTE seteleie, jeg ble sendt til UL for å sjekke det, og rett før den Ul`en hadde jeg den ekle opplevelsen, og regner med det var da han snudde seg, for det var virkelig noe "stort" som skjedde der inne, eneste som var dumt var at jeg så ikke magen min når det skjedde... Så det er jo håp enda:)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 De anbefaler vaginal fødsel. De målte bekkenet mitt,og selv om jeg var liten,mente legen at babyen var liten nok til at jeg kunne føde.(Noe det ikke var)De tar ks som aller siste utvei..Men de er visst mer vrange der,enn på mange andre sykehus ift ks,og vet at endel velger voss,for der får de ks.Men samtidig så tror jeg det kommer litt an på hvilken lege som vurderer.For legen som bestemte at jeg skulle føde vaginalt var veldig usikker,mens han legen som kom senere ga inntrykk av at han ville valgt ks med en gang.. Lykke til til svigerinnen din:-)De fleste setefødsler går kjempebra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå