Gjest Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Det visste jeg egentlig jo da,men nå fikk jeg erfare det! Igår så hadde mannen vært ute på shopping for å handle bleier og litt våtservietter,og jeg sa hvilken han skulle kjøpe. Så i dag så var det hans tur til å stå opp med ungen og stelle han, (hver søndag så er det han så steller og mater) Men så ville jeg ta meg av stellet nå nettopp,og ser at Adrian er kjemperød i lusken og rumpa si,han blir aldri rød! Så jeg spurte hva han hadde vaska han med,og jo ,han hadde handla natusan våtservietter og vaska han med. Nå skal jeg kaste de i bosset!! Jeg brukte natusan til datteren min for 6 år siden,og ante ikke noe om at det ikke var bra.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Aldri opplevd problemer med natusan i det hele tatt...
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Ikke jeg heller med Emma,men nå med de våtserviettene... han er kjemperød stakkars. Vet at hele familien vår brukte natusan på de små,uten noen problemer...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Usja. Kanskje han reagerer på de :- Jenta mi reagerer faktisk på änglamark.. Og det er den eneeste tingen hun reagerer på.. hehe.. rart, sant :-)
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 De änglamark.har jeg faktisk aldri prøvd. Og jeg skal iallefall ikke prøve de nå hehe. Ekstra sine våtservietter bruker vi her hjemme Mest vann på klut da,men av og til når jeg er litt lat og ikke har vaska klær.så blir det våtserviettene Ja rart hvordan kroppen fungerer,noen tåler en ting mens andre ikke
It's all about me Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Mesoft fra apoteket og rent vann er det aller beste, da slipper du alt slik.
....mammatilto... :))) Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 jeg bruker libero sine og er veldig fornøyd :-))
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Jeg holder også en knapp på mesoft; myke og fine! Synes Libero sine er så stive, jeg, ikke myke i det hele tatt!
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Aldri hatt problemer med noen som helst våtservitter, aldri blitt røde eller såre..
mamman til to gutter Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Jeg tror nok at hvis de tåler alt annet, så skal det mye til at de reagerer på våtservietter uansett type, men vi har en sønn som er plaget av atopisk eksem og han har blitt veldig rød av natusan sine våtservietter, så de har vi kun brukt en gang. Vi har brukt Coop, Ekstra og FirstPrice uten problemer. FirstPrice sine kjøpte vi bare fordi det var de og natusan de hadde i butikken en gang vi hadde glemt å ta med og måtte ha. De er veldig såpete, men så lenge han ikke reagerer på dem, har vi brukt opp pakka vi kjøpte. Mesoft brukte vi mye både hjemme og ute når han var liten, men til bæsjebleier når de er 2år syns jeg ikke de duger i det hele tatt, man må jo bruke en hel pakke får å få vasket rent.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 litt off topic men kan faktisk anbefale vaskeserviettene til Rimi. Euroshopper er vel merket der Mesoft begynte å bli litt små til stumpen å disse blir veldig myke i vann også
mamarama og lille banan Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 euroshopper finner du i hvertfall hos ica. tørre papirservietter som du fukter med vann og evt. litt olje for å få bort bæsj. det er enkelt og greit så fremt du har tilgang til vann, da.
plutselig gravid igjen Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Bare et lite tips (dette er noe jeg lærte av damen jeg var på babymassasjekurs hos som er hudterapeut ¨så jeg stoler på henne). Sjekk innholdsbeskrivelsen på salver, kremer, oljer, våtservietter o.l til ungene. Om de inneholder noe som heter Parrafinium liquidium (det er noe de aller fleste produktene til natusan inneholder) så styr unna. Det er et parafinlag som legger som en hinne over babyens hud slik at den ikke får puste. Om du bruker Natusan badeolje bør du skylle babyen i rent vann etter bading (dette er noe Natusan selv har sagt). Man bør vel være spesielt oppmerksom om man har barn med sensitiv hud. Men det kan også være lurt å sjekke sine egne kremer om man har vanskelig hud. Jeg har kastet alle mine kremer med dette i og bruker heller kremer uten (de er gjerne fetere og bruker lengre tid på å trekke inn i huden), og merker stor forskjell:)
BellaSuz Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 Helt enig med deg! Natusan er noe dritt! Har aldri tenkt meg å brukt det på min lille gutt, men i mangel på serviett, fikk jeg en natusan våtserviett i et barneselskap for å tørke munnen hans med. Dette var av typen uten parfyme, så det skulle vel kanskje gå for en gangs skyld. Men herregud, for en reaksjon!!! Innen 2 minutter ble han knallrød rundt munnen og på kinnene, og fikk store røde prikker.... Det varte i ca 20 min etterpå. Jeg skal ALDRI bruke Natusan på mitt barn igjen. Det er vel en grunn til at de sier at man kan fjerne maling med våtserviettene også....
velsignet med to Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 Er enig med deg. Brukte Natusan sin zink-salve en gang da gutten vår var ganske liten og sår i rompa, det resulterte i mye verre sår i rompa. Har også prøvd Natusan sin baby-olje, men den synes jeg bare er klissete. Vi sverger til euroshopper sine papirservietter med vann og Änglamark babyolje på til vask av bæsjrompe nå og har gjort det i et års tid. Kjempefornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå