Gjest Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Veldig lærerik for dem som ikke har sett dette før.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Det hadde vært fint hvis vi sluttet å kjøre bil. Det er veldig farlig enten setet er forovervendt eller bakovervendt. Utrolig at vi får lov!
*1+1=2 små* Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 ja noen ganger må man lure på om man rett og slett skal slutte å kjøre bil*grøss* Vi har snuppa bakovervendt og har ingen planer om å gjøre om på det før vi må.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Sakarsme er det fint mulig å spare seg for ;-) Bilen er kommer for å bli, det er bare til å innse det, men i mellomtiden er det jo greit å vite om mulighetene for å øke sikkerheten mest mulig. Eller er du uenig siden du er krass?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Noen har setet forovervendt, andre bakovervendt. Så enkelt er det, i tillegg til at alle har hver sine grunner for det. Og jeg er temmelig sikker på at alle har fått med seg at det tryggeste alternativet er BAKovervendt nå.. spes de som "henger" inne på dib! Smule lei dette temaet nå..*gjesp*
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Går man, kan man bli påkjørt av biler. ikke særlig trygt Tar man buss kan vogna og ungen fly både hit og dit om bussen krasjer eller må bråstoppe. hvertfall ikke trygt! bil: det ser vi jo hva i svarte skal man gjøre da? Bli hjemme, for det har jo samfunnet veldig godt av. Det er farlig å leve!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Joda, men du utsetter faktisk barna dine for veldig stor fare. Vurdert å slutte? Hvis du virkelig er glad i barna dine slutter du. Dere er strenge på alt som er lett å gjennomføre. Men når det foreksempel kommer til å kjøre bil vil dere ikke engang vurdere å slutte. Kanskje fordi det hadde koster for mye av dere. Men stakkars den som tar seg et glass rødvin i løpet av ni måneder! Det sier dere nei til fordi det er lett å si nei takk. Si nei takk til bilen også i stedenfor å legge ut slike tåpelige tråder. Alle som er ute i trafikken vet faren ved det. Men den er det alstå ingen som setter spørsmåltegn ved. Mye lettere å kutte ut spekematen! Flere barn som dør i trafikken enn aborter av spekemat.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Utrolig hvordan noen ikke klarer å holde seg til tema... Forunderlig at noen blir så provosert av dette, noen med dårlig samvittighet? Det er SKREMMENDE få som vet hvor stor forskjellen mellom bakovervendt og forovervendt er. Jeg visste det ikke selv med førstemann og har fortsatt dårlig samvittighet for å ha snudd ham for tidlig. "Alle" har hørt at man bør velge bakovervendt fremfor forovervendt, men når 9 av 10 har sine 1 åringer forovervendt, så håper jeg inderlig det kommer av at foreldrene faktisk ikke vet hvor stor forskjellen er. Derav linken. Håper mange ser den og lærer av den. Jeg skulle ønske noen hadde vist meg denne før jeg kjøpte nr 2 stol til min eldste i hvertfall, da hadde jeg valgt anderledes. Dette innlegget var ikke ment for å diskutere, men for at de som ikke vet om dette, skal få mulighet til å se hvor stor forskjellen faktisk er før de foretar et valg.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Joda jeg ser den, men nå har dette vært oppe til diskusjon x antall ganger.. Er bare litt lei av at folk skal bry seg så mye med hva andre gjør! "alt" her inne gjør en jo til dårlig mor.. om vi ikke har setet bakovervendt er vi tydligvis ikke glad i barna våre, har vi barnet på overnatting før det er 18 år gammel er vi ikke glad i barnet vårt, tar noen abort er det gale, velger noen å adoptere bort barnet er også det gale og så videre og så videre..... slitsom med alle disse "mødre som ikke gjør som meg er dårlige mødre"-trådene.........
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har ikke med ett eneste ord i HI innlegget nevnt noeting om verken hva jeg velger, hva andre bør velge, hva som er rett eller noe. Utelukkende lagt ut en link som gir opplyser om bilsikring fordi jeg tror mange ikke er fullt klar over dette her annet enn et vagt "bakovervendt er anbefalt". Om noen føler seg som dårlige mødre pga dette så mener jeg de må ha et seriøst problem...
~mamma~ Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Jeg kopierte linken til utstyrsdebatten. Der er det kanskje noen som ikke har kjøpt sete ennå, som tar det som et godt tips istede for å bli provosert ;-)
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Så flott! :-) For dette var faktisk ikke ment for å provosere (hvordan kan egentlig noen la seg provosere av en oppkysende link?). Jeg fant linken til et annet innlegg for en som ville få mannen til å forstå hvorfor hun ikke vill ha barnet deres framovervendt og synes den var så bra og fint laget til at jeg tenkte den kunne være grei å dele andre steder også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå