Nr to i februar :-) Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Jeg er 10+3 dager på vei i dag, men på fredag oppdaget jeg litt farget utflod i trusa. Det var veldig lysebrunt, beige aktig. Dette varte til i går til morraen og nå er det helt normalt igjen. Det var ikke noe økende mengde, klumper, slim eller lukt. Har heller ikke hatt noen smerter, men jeg blei jo selvfølgelig oppløst i tårer og bekymrer meg for at noe skal ha gått galt. Har aldri opplevd dette før eller i tidligere svangerskap. Var hos ul da jeg var 7+2 og så spiren og et bankende hjerte, og har ny time hos ul om to uker, da jeg er 12 u på vei. Vurderer å bestille ny time i morgen for å sjekke. Noen som har opplevd dette, og hvordan har det gått? Hva tror dere?
becky87 Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg fikk litt farget utflod i uke 7 etter å ha ryddet kott og boder hjemme en dag. Hadde båret mye tungt. Var på ul i uke 8 og lille spiren vokste som den skulle og hjerte banket. Etter en 5 - 6 timers fottur i fjellet i uke 9 begynte jeg å blø. Kom litt blod på papiret ca 2 ganger til dagen i 4 dager. Var på ul 2 blødningsdag, da så vi spira danse rundt med bankende hjerte. Var på oppfølgingsul 6 dager etter, da var det like mye liv. Gyn sa at med en så livlig liten krabat var sjangsen for å miste veldig liten. I dag er jeg 12+0. Har de siste ukene hatt helt vanlig utflod, utenom en gang da det var litt farge på den. Grunnen til at jeg får farget utflod og blødninger, er for jeg er veldig lettblødende i livmorhalsen og livmoren. Har du ingen smerter, og det ikke er mye blod, bare litt farge på utfloden, vil jeg tro at det ikke er noe å bekymre seg for. Kommer det mer ville jeg heller ha kontaktet legen. Da jeg hadde MA i februar begynte jeg med litt farge, men det stoppet aldri og ble bare mørkere og mørkere, til det kom ferske blodspor.
Nr to i februar :-) Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2009 Jeg gjorde stor-rengjøring og løftet også mye tungt samme dagen, så kanskje derfor. Godt det gikk fint med deg, så håper jeg på det samme
b77h Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Jeg hadde også litt i uke 9-10, sånn lysbrun/rosa. Ble fryktelig nervøs, fordi jeg har mistet før, men det gikk over etter 3-4 dager. Har vært på ul siden, og alt så fint ut. Gynekologen forklarte at det ikke var uvanlig m små blødninger rundt den tiden pga sånn som barnet lå og hinnene rundt er mer utsatt el.l. Så det går nok bra med deg! Men angående å løfte tungt og overanstrenge seg, så tror jeg det er lurt å ta hensyn og ta det mer rolig nå.
Nr to i februar :-) Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2009 Ja, det varte jo bare i 12 timer ca og var minimalt lite mengde og farge. Tar det helt med ro nå, men var så dum og sa ja til å hjelpe de eldre naboene med å bære inn en reol og et bord. Godt det er noen positive svar og få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå