Gå til innhold

Uttrykket: "Å få tilbake kroppen sin"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden ble det et uttrykk. Man har jo bare en kropp, uansett om man er fornøyd eller misfornøyd med den. Blir teit å si at man vil ha tilbake kroppen sin. Da bør man jo si: ha tilbake kroppen jeg hadde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, uttrykket kom vel fordi man har en slags "parasitt" i kroppen. Babyen tapper kroppen for energi som den trenger til å vokse og det skjer endringer slik som immunologiske endringer for at kroppen ikke skal støte bort fosteret og hormonelle endringer som klargjør kroppen for fødsel og amming.

Altså, mye som skjer med kroppen på grunn av en annen person og som en ikke kan gjøre noe med selv. Å få igjen kroppen sin har jeg alltid tolket som at når babyen er ute, så styres ikke kroppen av babyen lenger men deg selv. (men etter å ha lært endel mer så vet jeg jo at hormoner fortsetter å virke en god stund etter selve fødselen og kan gi barseltårer osv..)

Foreløpig er det helt greit for meg å dele kroppen min med babyen min! :-)

Skrevet

Eller hva med : Slik fikk jeg ny kropp!!!

Ny kropp,det er vel ingen som får ny kropp....du har vel fortsatt den samme kroppen,men bare forbedret den litt.

Om jeg går ned mange kilo etter en fødsel, har jeg jo ikke fått en ny kropp,jeg har jo ikke byttet den til en annen heller.

Har jo bare forbedret den jeg har hatt hele tiden.

Skrevet

Herregud. Enten er du norsklærer eller så er du bare megasmart? :P

Skrevet

Anonym17.51:

Herregud....hvorfor det???

Skrevet

Nei, jeg har aldri følt noe overveldende behov for å få tilbake kroppen jeg hadde, men etter å ha delt kroppen med 3 babyer gjennom svangerskap og amming så jeg virkelig fram til å få tilbake kroppen min - som i at jeg så fram til å få ha kroppen min for megselv igjen uten at noen bodde i livmora mi, eller hadde puppene mine som matfat. Jeg har fått tilbake kroppen min, føler meg ikke så "invadert" eller oppbrukt heller mer. Hva andre måtte synes om det er meg egentlig revnende likegyldig.

Skrevet

Når man er gravid deler man kroppen bokstavelig talt med et annet menneske. Derfor er det mange som lengter etter å få tilbake kroppen sin, for seg selv....

Skrevet

Megasmart norsklærer!:P

Skrevet

Men hun på skravle som ville gå ned noen kg etter fødsel sa jo dette selv om hun fullamma. Da blir det jo mtp utseende og vekt, og ikke å ha kroppen sin for seg selv. Rart uttrykk, men nå er jo ikke uttrykk kjent for å være veldig bokstavelige.

Skrevet

Anonym 21.03:

Ok...for dette ga skikkelig mening.:-)

Skrevet

Det har vel ikke noe med det å "få igjen" en kropp man hadde før?

For meg er å få igjen kroppen enkelt og greit det at ingen er avhenig av den lenger og jeg er fri til å gjøre som jeg vil med kroppen uten å ta hensyn til noen andre enn meg.

Kan vel si at jeg gleder meg til å kunne trene og spise som jeg ønsker uten å ta hensyn til svangerskap eller amming. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...