neekap Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Om et par timer kommer barnefar med ny dame for en liten prat her hos meg. Jeg vil gjerne prøve å bli kjent med denne damen som sannsynligvis blir stemor til vår lille datter på 1 år. Barnefar hadde et forhold til denne damen fra datteren vår ble født (mulig også mens jeg gikk gravid), men jeg fikk ikke greie på det før hun var 7 mnd.. Er naturlig nok litt bitre følelser ute og går, men jeg må bare bite tennene sammen, for datteren vår sin skyld.. Vil jo prøve å ha et godt forhold til stemoren også, og tenkte å ta en prat om hvor involvert hun vil være i oppdragelsen osv... Noen som har gjort dette før, noen tips til hva jeg skal spørre om, hvordan bør en stemor være?? Gruer meg......
PAVEEL Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 vet ikke om noen gode råd, følg magefølelsen:-) men du virker som er veldig oppegående mor som gjør alt for datteren din:-) lykke til:-)
ana baroma Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Vær blid, imøtekommende og involverende, da er det mest sannsynlig at det går bra:) Her er jeg involvert fullt ut, men det er mor og far som er enige om grunnholdninger og grunnoppdragelse. Avslutninger i barnehager og slikt er ting som kan bli vonde og såre, og det beste er kanskje om dere kan sitte sammen på slike arrangementer. Å ta opp ting underveis er viktig hos oss - både ang oppdragelse og samvær og andre ting som skulle dukke opp. Jeg skjønner at du er bitter, men det er følelser som kanskje kan bli enklere å mindre etterhvert? Synes dere tar tak i dette på en flott måte:)) Lykke til!
Chantael Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Syns du og virker oppegående, som ikke lar slike følelser gå ut over deres datter. Regner med at du og din samboer er enig om visse ting ang. din datter?
neekap Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2009 Nå har de reist, og tror det gikk ganske så bra.. I korte trekk ba jeg henne om å være litt ydmyk i forhold til mini og hele situasjonen. La barnefar være oppdrageren der hjemme, men vil selvsagt ay hun skal involvere seg i datteren min slik at de også skal få et fint forhold. Uff, det var ganske vondt å sitte der, måtte kjempe mot tårene mer enn en gang.. Men det som kommer til å bli en kamp om ikke lenge, er at vi er totalt uenige om samvær.. Men det får bli en annen gang og et annet innlegg.. :-) Chantael: Jeg har ingen samboer, er kun meg og mini her hjemme :-) Takk for fine ord :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå