Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kildesorterer, hvordan vasker dere glassembalasje når dere sender syltetøyglass ol til resirkulering?

Vi kan jo ikke bruke oppvaskmaskinen pga papiretiketten så de må jo håndvaskes. Holder det bare med å skylle ut det værste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skylder ut med rennende vann. Prøver å gjøre det før matrestene har fått tid til å feste seg.

Skrevet

Ja, skyller de i vasken. Skylle det værste, hell i vann - sett på lokket - gi den en skikkelig rist - og hell ut.

Tar 2 sekunder!

Skrevet

Jeg bare skyller glassene godt i vann og kanskje, hvis jeg gidder, så bruker jeg oppvaskbørsten hvis det er noen rester som er litt gjenstridige. Jeg går da ut fra at de kjører glasset gjennom en eller annen form for rensing før de resirkulerer det uansett, så å drive å vaske det i oppvaskmaskinen og slikt og bruke såpe, det gidder jeg ikke.

Skrevet

skyller i vann, bruker kost om det sitter litt fast. har aldri slått meg å putte den i maskin nei...

Skrevet

Papiretiketten er da ikke så vanskelig å få av. De er stort sett ikke festet med like mye lim som før. Så jeg skyller det raskt i lunkent vann, pirker av papiret og vasker det i oppvaskmaskinen.

Bruker ikke så mye glass, og de glassene med passelig størrelse tar jeg vare på for å ha hvis jeg skal sylte noe. Og derfor syns jeg det er greit at det blir skikkelig rent før jeg setter de bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...