Gå til innhold

1.kontroll hos lege imorgen, mannen med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør-anbefaler dere? Har i utg punktet tenkt å ta han med, hva kan vi forvente av den første timen imorgen? Er 8+5 da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt han med, verken sist gang eller nå. det er ikke noe for han å bli med på etter min meing. Du tar bl.prøver, måler bt, også skriver han et helsekort, noen tar vel gu også, men dette er veldig individuelt. Også leverer du en urinprøve.

Men hadde han med til første jordmortime. Da kunne han skrive under på farskapspapirer å sånn også får man litt info. Men akkurat legen ser jeg ikke noe poeng i å ha de med :)

Skrevet

Jeg hadde min samboer med. Han skulle egentlig vente på venteværelset, men så spurte legen om han ikke ville være med inn. Han syntes det var veldig ok, og kommer til å være fast følge med på de andre sv.kontrollene :)

Skrevet

Jeg hadde også mannen med. Jeg er ikke så tøff av meg, så jeg trengte å ha han der, sånn at han kunne argumentere for meg. Jeg ville ha en ekstra ul pga blødning.

Skrevet

ok, da tar jeg han med. Når har du termin da-Får du ny termin av legen?

Hva gjorde han da?

Skrevet

Jeg har termin 6 februar i følge gyn og ul, og 7 februar i følge lege. Min egen beregning er 7 så stemmer bra :) Vi fylte ut skjema for gravide, snakket litt, fikk brosjyrer og bøker, målte blodtrykk, tok blodprøver og leverte en urinprøve. Tid har du ca termin da?

Skrevet

Veldig koselig å ha ham med. I første svangerskap var han med på stort sett alle kontroller, hvis det ikke var veldig vanskelig å komme fra på jobben. Han pratet og tullet med lege/jordmor de dagene jeg ikke var i form til det, stilte de spørsmålene jeg skulle stilt men hadde glemt, og spurte om det han lurte på selv. Kjempekjekt :-)

De andre svangerskapene har han vært med litt under halvparten av gangene, pga at han passer barna.

Skrevet

Jeg hadde med barnefaren på første time,opplevde det som veldig positivt og fastlege syntes det var flott. Han var også tilstede på tidlig UL,en kjempeflott opplevelse. Vi er gravide for første gang,begge er veldig spente,litt nervøse og har masse spørsmål. Ønsker deg masse lykke til!!!

Uke 11 idag :)

Skrevet

jeg har ikke hatt min samboer med på noen legetimer, kun et par ganger hos jordmor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...