Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Jeg vil bare dele historien min med dere, jeg jobber på asylmotttak frivillig, og mest med barna, og DE barna som kommer hit har det tøfft de sliter.. Ser så mye mot i dem, og jeg ser mange prøver hardt å passe inn i Norge... Så ved flere anledninger har jeg hørt voksne folk slenge bemerkninger etter dem på gater, aktiviteter " dra hjem " "jævla pakkisunger" osv.. dette er utrolig sårende, barna blir mobbet av norske unger og de har det TØFT.. Jeg blir så lei meg av å lese om at alle skal beskjære innvandrere og asylsøkere over en kam, jeg kan virkelig ikke tro hvor kalde mennesker kan være.. Jeg synes dere burde tenke dere om før dere hopper på med fakta som dere ikke har peiling på og tenk på hva disse menneskene føler midt oppe i alt!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Det er ikke innvandrerne det er noe galt med. Det er politikerne i såfall. Skal man angripe noen, må det vel være reglene i landet vårt. Ikke menneskene som kommer hit.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Jeg tenker meg om før jeg "angriper" innvandrere. mener det samme uansett... for meg kan vi godt ta imot kvinner og barn.. barn kan vokse opp med norske lover og kommer derfor til å oppføre seg. og kvinnene er ikke kriminelle. alle lover og regler i deres land går jo imot dem så de vil vel gladelig leve etter norske lover.. problemet er de jævla kurdiske voldtektsmennene. æsj jeg blir kvalm alså... for ikke å snakke om marokko og somalia. i deres land er det lovlig å voldta. og de kommer ikke til å forandre seg i norge uansett... (akkurat nå i skrivende stund sier de på nyhetene at en kvinne i oslo ble voldtatt av en asiater)
Miss Honey Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 det er IKKE noe galt med våre regler!! det er de som ikke kan godta våre regler som er problemet!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 majamiaa, jeg snakker om åpne grenser. Er grensene åpne, og alt fritt fram, så kommer det såklart innvandrere fra alle verdenshjørner! Og hvis vi har slappe regler og slappe dommer når de dømmes for kriminelle handlinger, så er jo landet vårt et Mekka for kriminelle. Norge klapper dem bare på skulderen og sier at de ikke må gjøre sånt igjen, og slipper dem fri. I hjemlandet deres hadde de mistet ei arm.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 er du helt dust i huet eller anon.18.03???? det er ikke LOVLIG å voldta i kurdistan!!!! snakk om å dra alle under en kam feks.... herregud, lær deg litt før du uttaler deg.. fy faen for en idiot...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Jeg må nok si meg enig med HI her...altfor mange som drar alle over en kam når det gjelder innvandrere!Jeg jobber også med innvandrerbarn,små barn som har sett familie og venner bli skutt og drept,barn som har vært vitne til at mor og søstre er blitt voldtatt og som selv er blitt skamslått og mørbanket med jernstenger osv..Syns det er helt fantastisk at disse barna og familiene blir gitt en sjanse til et bedre liv her i norge. Selvfølgelig er det alltid noen som ikke klarer å tilpasse seg norske normer og regler,men det gjelder langt ifra alle!Og jeg er enig i at de som IKKE klarer dette,burde utvises fra norge. Det er riktig at det finnes land hvor kvinner ikke har lov til å nekte mannen sex,og det er det samme som at det er lov å voldta,ihvertfall i mine øyne.Har jo også hørt om tilfeller hvor kvinner som er blitt voldtatt er blitt gravide,og det er de som er blitt straffet med pisking e.l for å ha hatt sex utenfor ekteskapet. Men når det er sagt,så finnes det mye dritt blant oss nordmenn oxo. Vi er ikke bedre enn alle andre,bare heldigere fordi vi er norske.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 i somalia og marokko er det LOVLIG å voldta kvinner dersom de går ut av huset uten sin mann, far eller bror...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Har ingenting imot innvandrere som kommer til norge, så lenge de intergrerer seg i samfunnet og respekterer de nordmenn som bor her fra før - og ikke drar med seg kvinnefiendtlige og voldelige holdninger. Kjenner mange hyggelige innvandrere, kvinner og menn. Men kjenner at jeg blir jævlig forbanna når jeg leser at innvandrere KREVER at norske skattepenger skal gå til moskeer og bønnerom på skoler osv. Synes at det skulle være NULLTOLLERANSE for kriminelle handlinger begått av norske innvandrere, for å få ned voldstatistikken blant innvandrere. Min svigersøster bor i Oslo, og en gang ble hun forsøkt voldtatt av en somalier på tur hjem fra jobb. Hadde hun ikke hatt pepperspray i veska så hadde det nok gått ille den dagen. En annen gang ble hun jaget ut fra SATS av en innvandrer som var der fordi hun var et "jævla kvinnfolk" !
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 "å lese om at alle skal beskjære innvandrere og asylsøkere over en kam," Hahahahahaha fantastisk! like bra som "å dra alle under samme båt" Priceless!
Pengetreet Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 De fleste som kommer hit har opplevd mye traumatisk og mange kommer fra krigsherjede land. Jeg har hatt endel med asylsøkere å gjøre gjennom den forrige jobben min og likte kvinnene og barna veldig godt. Mennene derimot kan jeg styre min begeistring for. De kommer fra kulturer hvor kvinner er mindre verd enn menn og disse holdningene tar de selvfølgelig med seg til Norge. Jeg er uening med frp i det aller meste, men deler deres syn ang å stille krav til asylsøkerene før de innvilges opphold. De bør ha bestått kurs i norsk og grunnleggende prinsipper i det norske samfunnet. I tillegg mener jeg at vi bedre kan følge opp asylsøkere og flykninger dersom de ikke er for mange. Er det ikke et tankekors at majoriteten av asylsøkere er menn?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Visste dere ikke at i koranen står det at den "hvite" rase skal dø ut. Det er Alla`s ord. De kommer til å ta over og destruere alt vi har bygget opp. Islamister følger jo Allah`s lov.... og det er mange av dem. Er faktisk redd for mine barns fremtid jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 og i bibelen står det faktisk " gå hen å gjør alle folkeslag til mine". Det er vell akkurat det norske misjonerer blant annet har forsøkt i afrika så vi er vell ikke det grann bedre...på tide å legge bort den norske selvgodheten og få opp øynene...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 Men da må vel du også åpne "gluggene" å se hvor mye de allerede har klart å "okkupert" av Norge! Og hvor mye drit de har ført med seg. Du må da for f... meg se det???
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #16 Skrevet 12. juli 2009 til anonym 2147. Ærlig talt, hva er problemet ditt?? Blir sjokkert over hvor mange fordomsfulle mennesker det finnes her inne jeg...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #17 Skrevet 12. juli 2009 Du ser vel hva som er problemet mitt?? Naut..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #18 Skrevet 12. juli 2009 Ser ingen grunn til å fortsette en diskusjon med noen som må kalle meg naut...vil anbefale deg å gå inn på krangle siden så du får rast fra deg litt der...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #19 Skrevet 12. juli 2009 Men du kan kalle meg fordomsfull? Kjære vene..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #20 Skrevet 12. juli 2009 Er dritt lei de jævla svartingene. De er overalt, det ser ut som vi bor i Pakistan!!!! Tragisk
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #21 Skrevet 12. juli 2009 Politikerne må ta på seg en stor del av skylden. Behandlingen av søknadene om asyl tar alt for lang tid og når de får avslag så tar det gjerne opp til flere år før de blir send tilbake til hjemlandet sitt, og i mellomtiden får de ikke jobbe, de får ikke gå på skole¨. Og siden de ikke har fått opphold har de ikke person nr eller bankkort så de kan heller ikke melde seg inn på treningssentre osv. Dermed har de ingenting å gjøre på enn å henge rundt omkring. De blir frustrert, føler seg mindreverdige og dette fører ofte til at de havner i bråk som slåsskamper osv. Sier ikke at dette er noen grunn til å gjør kriminelle ting, men jeg kan godt forså frustrasjonen deres. Hadde behandlingsstiden blitt kortet ned og de som fikk avslag blitt sendt ut med engang, da hadde det nok vært mye mindre kriminalitet. Og de som får oppfølgning burde få bedre hjelp,mange har opplevd krig og mye jævelskap. Det burde vært lettere å få hjelp. Burden også vært obligatorisk med ett slags kurs som lærer om norske regler og lover, snakke om kvinnesyn osv. Så ikke bare skyld på innvandrerene, vi det norske folk burde følge de opp mye bedre. Ta vare på de vi tar inn, istedenfor å ta inn for mange og ikke hjelpe de
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #23 Skrevet 12. juli 2009 "og de som får OPPHOLD", ikke oppfølgning, mente jeg- anonym 23:30
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #24 Skrevet 12. juli 2009 Det er ikke noe galt med innvandring, eller innvandrere i seg selv. Det er noe galt med de råtne eggene som utnytter systemet for trygdesvindel, misbruker norske jenter og lignende. Det er også noe galt når man ikke kan si til en innvandrer, eller noen med mørk hud, at de skal oppføre seg om de gjør noe galt, for da er man automatisk en rasist?? Nei, dette er et vanskelig tema.. Det er noe galt her, og det er kanskje de norske reglene og systemet generellt som må gjøres klarere og strengere. For det blir utnyttet, og det kan ingen nekte for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå