Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en positiv test igår og idag så tenkte å ringe legen imorgen. Booker jeg meg en legetime, eller holder det å levere en urinprøve for å sjekke at jeg virkelig er gravid? Er det ikke bare hcg nivået de skal sjekke nå? Har bare ikke lyst å fly fra jobben 2-3 dager i strekk nå så vil helst gjøre alt på samme dag. Må urinprøven være morgenurin eller kan man ta den hos legen? Hvis det må være morgenurin, må det være urin fra dagens første dobesøk, eller holder det med dagens andre dobesøk f.eks? Isåfall kan jeg jo ta prøven hos legen hvis jeg får meg en tidlig time. Hvis det må være fra dagens første dobesøk, kan man levere på et vanlig glass med lokk man har hjemme f.eks? Eller må man hente glass hos legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det var mange spm... Du får ringe legen i morgen og spørre der, de har nok gode svar til deg. Lykke til!

Skrevet

Du ringer legen, sier du har tatt en positiv test, også tar du det derfra :) Kan hende du ikke får time før du er 10-12 uker på vei, eller kanskje før. Du kommer ikke til å måtte gå dit 2-3 dager i strekk :) Jeg har tatt med morgenurin, dvs etter 2 dobesøk, også satt jeg urinen kaldt, da "holder" den seg. Men dette hører du med legesekretæren i morgen når du ringer ! Du har med urinprøve til første legetime, ikke alltid de informerer om dette, men ta det med. Uringlass får du kjøpt på apoteket til en 10 kroning,de er veldig greie.

 

Lykke til og gratulerer med graviditeten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...