Gå til innhold

KEISERSNITT-SKREKK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får noja av tanken på at noen skjærer opp magen min, syv lag med spekk og hud, vrir og vender en svær baby ut av magen min med skikkelig kraft, og ikke kjenne en dritt bortsett fra at det røsker til når legene haler og drar.. Det er sååå brutalt! Barnet mitt ligger i seteleie enda, men kan jo snu seg. Jeg har generelt skrekk for sykheus, blod og leger med masker, så jeg bare beeeer om å kunne føde normalt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt keisersnitt, hadde ikke valg..

Jeg tenkte ikke på det!!

Skrevet

Da er vi to. Jeg går med tvillinger, er i uke 37, de blir tatt i uke 38, og begge har ligget slik i noen uker nå. Hva er oddsen for at de snur seg med hodet ned nå?! Eh, jo, liten!!

Skrevet

Da bør du i allefall ikke lese mange innlegg her inne. Det bugner av kvinner som har hatt vaginale fødseler som elsker å fortelle hvor forferdelig keisersnitt kan være for di de hadde en tante, kusine, mor, niese, eller lignende (plukk den som passer) som hadde et FORFERDELIG keisersnitt. Ingen gidder å høre på oss som skriver om gode keisersnitt som faktisk ikke gjorde vondt i det hele tatt, hverken før under eller etter.

Skrevet

Jeg vet, men klarer ikke dy meg. ser på keisersnitt-filmer med seteleiebarn på youtube bare for å plage meg selv.. det er grusomt!! (HI)

Skrevet

Jeg foretrakk, og foretrekker fremdeles keisesnitt fremfor revning under fødsel!

For dere som troR ks er så ille, og at vaginal fødsel er drømmen;

”Svært mange fødende får rifter. Omtrent 85 prosent får en rift, og sju av ti blir sydd etter en fødsel,” sier Lukasse.

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fodselen/Fodselens-faser/Vil-forebygge-rifter/

Er bedre med et usynlig ks-arr i bikinilinja enn et herpa og ihjelsydd underliv er nå mitt motto ,)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt to ks tidligere og skal ha mitt tredje nå om få dager, og har kun positive opplevelser med det. Husker at jeg synes det var fryktelig ekkelt første gangen da jeg "kjente" at de skjærte og romsterte, men det går jo veldig fort. Det er ikke mange minuttene og du tenker knapt nok over det. Tror de har noe sånt som tre min på seg eller noe sånt fra snittet er gjort til babyen må være ute. Få mannen din til å sitte og snakke med deg mens det pågår, så får du tankene over på andre ting. Det kommer til å gå helt fint, og når de kommer med babyen opp til hodet ditt så har du glemt alt!

Er det din første fødsel? Når har du termin?

dersom bekkenet ditt er stort nok så er det jo ikke sagt at du trenger å ta ks selv om babyen ligger i sete. Tvillingene mine lå i sete, men det var ikke derfor jeg måtte ta ks. Tok bilder av bekkenet og fikk beskjed om at jeg helt fint kunne føde vanlig...

Lykke til!!

Skrevet

å hehe, herpa underliv, det ønsker jeg meg ikke. Men har født en gang før for mange år siden (attpåkladd), revnet ikke noe, ingen sting , ble litt videre selvsagt (sex), men det lever man fint med :) jeg vil derimot ikke forsøke meg på setefødsel vaginalt, har lest for mye om det og uheldigvis også her sett noen filmer på youtube hvor ting har gått galt. den ene er den verste jeg har sett i hele mitt liv, som de halte og dro i barnet for å få ut hodet... ungen var helt blå og overlevde ikke. Ikke en gang om jeg har verdens videste bekken skal jeg forsøke meg på det. For meg er både setefødsel og keisersnitt en helt forferdelig tanke. Mannen vil gjerne bare ha keisersnitt for å få det overstått. Men det er jo jeg som skal skjæres i! Og jeg har aldri operert før, altdri skadet meg, og har angst for blod og alt det der. Er vel bare innerst inne veldig redd for å dø! (HI)

Skrevet

Men ungen må nå ut da, så hvis du ikke vil føde vaginalt med sete baby så har du jo ikke så mye annet valg enn keisersnitt da....... Hva ønsket du å få ut av dette innlegget egentlig?

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg hadde KS, og hadde en fantastisk opplevelse av det. Ingen problemer under eller etter snittet.

Skrevet

Du over her som sier at man kjenner kuttet. Man skal da vel ikke kjenne at man blir skjært i?

Skrevet

Jo, du kjenner at de skjærer, men det gjør ikke vondt. Litt vanskelig å forklare....

Jeg skvatt første gangen og ropte AU, men det var jo ikke vondt ;-)

Skrevet

Jeg kjente alt,det gjorde bare ikke vondt.

Kjente at de flyttet på tarmer og blæren bla...

Skrevet

-Svært mange fødende får rifter. Omtrent 85 prosent får en rift, og sju av ti blir sydd etter en fødsel,” sier Lukasse-

Nuvel, nå betyr ikke "rifter" alltid at man revner hele veien bak eller noe sånt, noen får bare smårifter. Og selv om mange blir sydd betyr ikke det at de får varige men av det. Jeg ble klippet så smått og fikk noen pyntesting, så jeg er jo med i den statistikken der- men underlivet er da slettes ikke "herpa og ihjelsydd". Tvert imot hadde jeg ingen problemer etter fødsel i det hele tatt.

Lær deg å lese statistikk før du kommer drassende med den.

Skrevet

Lær deg å lese statistikk før du kommer drassende med den.

Anonym

------------

Hør her di kranglete kakkelhøna:

Kan ikke se at jeg skrev at 85% fikk varige men noen plass?

Eller vel bare du som ikke skjønner forskjell på 85% revna, og 85% fikk varige men=

Eller så litt denne linja om igjen:

Er bedre med et usynlig ks-arr i bikinilinja enn et herpa og ihjelsydd underliv er nå mitt motto ,)

Altså mitt motto er mitt eget motto, og dette trenger ikke du komme her å stjele :) Eller prøve¨å herpe, eller prøve å krangle om!

Skrevet

Problemet er at du får det til å høres ut som om det å revne/bli sydd etter en fødsel er ensbetydende med å få varige men og et ødelagt underliv. Og det er slettes ikke tilfelle.

Skremselspropaganda kalles det.

Skrevet

Jeg hadde planlagt ks for ett år siden. En fin opplevelse, og har ikke hatt plager i etterkant. Jeg er derimot redd for å føde...

Skrevet

Jeg har hatt ks og joda, man kjenner jo at de skjærer og at di drar og dytter alt inni der, men er jo ikke vondt! Litt ubehagelig er det jo, men går fort det :)

Skrevet

Selv ks er jo ikke akkurat behagelig, men det er heller tiden etterpå jeg synes var verst. Ks er jo faktisk en ganske stor operasjon. noen er heldige og kommer seg veldig fort, mens andre får smerter og plager i ukesvis. Men det går nok fint skal du se :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...