Gå til innhold

Dere med barn i 9-10 års alderen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om de får lov å se filmer med sexscener?? Pratet med en mor som sa at hu ikke ville at dattera sku se sånne filmer (men jenta digger action filmer og får fint lov å se det meste der med 11 års grense). Her i huset får snuppa på snart 10 se slike filmer med "sexscener" (har sett en del av det vi har med 11 års aldergrense) men vi prøver å styre unna actionfilmer med mye vold, grøssere og thrillere (har litt med at hu er litt mørkreddog). Så jeg lurer på hva som er "vanlig" her på DIB :))

Hvilke filmer lar du din(e) småstore se??

Kjekt om så mange som mulig vil si hva de foretrekker :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tenkt på at min barn ser eller ikke ser sex scener i filmer.. er mer beskymret for scener som er groteske og skumle..Har en på 8 og en på 12.. Merker at jenta på 12 begynner å bli flau nå når det vises sex scener på tv... 8 åringen kunne ikke ha brydd seg mindre..

Skrevet

Er vel bedre at de ser "sex-scener" enn skytescener tross alt ;-) Tror ikke ejg hadde tenkt på det med en 10-11 åring utover at barnet vel antagelig hadde synes det var ganske pinlig å se dette sammen med oss, hehe... Min eldste er bare 6,5 år da, men er det slike scener med i filmer når han blir 2-3 år eldre så kommer jeg ikke akkurat til å nekte ham å se fillmen pga dette, da synes jeg det er mye værre med all volden som er i en del av filmene...

Skrevet

Mine jenter på 8 og 9 har sett Sex and The City filmen. Synes det er verre om de ser på feks. skrekk/vold filmer.

Skrevet
:) Det var godt å se at det er flere som lar barna se de samme filmene som jeg gjør :) Begynte å lure litt på om jeg var helt på "jordet", godt at ikke alle er like :)
Skrevet

Datteren min på 9 får ikke lov til å se filmer med verken sex eller vold - så sant jeg kan kontrollere det, da. Hva hun ser andre steder er jo ikke lett å gjøre noe med, men jeg synes ikke barna bør bli eksponert for verken sex eller vold så tidlig.

Når det er sagt er jeg ikke manisk når det gjelder dette, det finnes jo en balansegang. For mye eller for lite er jo begge feil... Men hva mener dere egentlig med sexscener- hvor "grovt" snakker vi da? Eksempler på filmer dere lar de se?

Skrevet
:) Eks på filmer hu har sett: Sex and the city filmen, Notting Hill, 37,5 (norsk) kvinnen i mitt liv....er de jeg kommer på i farten :). Hadde nok latt henne se American pie filmene og om hu hadde spurd, men det har hu ikke ennu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...