Gå til innhold

verdi på gaver fra foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør verdien på gave fra foreldre være?

skal sies at bryllupet er i utlandet, og at gjester betaler reise og opphold selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10.000 synes jeg høres passelig ut.

Skrevet

Mamma og betaler middagen med drikke til på en herregård. KOmmer på rundt 50 000. forventer ingen gave av de :)

Skrevet

Titusen høres passe ut??? YIKES! Hvem forventer gave til titusen?!?

Dette er vel uansett veldig relativt avhengig av foreldrenes ressurser og private økonomi. Her bidrar mine foreldre med 30 000 hver til bryllupet så jeg forventer ikke noe mer fra dem. Har allerede fått masse. Om de absolutt vil gi noe mer har jeg hintet om at arveting er fint, men at jeg ikke forventer noe som helst annet...

Skrevet

Vi gifter oss i utlandet og foreldre/søsken betaler reise selv.

Forventer ikke 5 øre i gave vi.

Er bare glad for at dem vil være med.

Skrevet

Ikke alle som får økonomisk støtte i som de summene du snakker om ihvertfall. 30 000 av hver av foreldrene høres jo veldig mye ut. Så 10 000 i gave/tilskudd synes jeg er passe fra foreldrene. Vi skal betale bryllupet selv!

Skrevet

Ja vi er kjempeheldige som får så stort bidrag, men uansett om vi hadde fått det eller ei så synes jeg 10 000 er en veldig høy sum for en gave. Spesielt om man må reise til utlandet og betaler reise og opphold selv. Men som sagt - det kommer jo helt an på foreldrenes finansielle situasjon.

Skrevet

Vi fikk 6000,- fra våre mødre, syntes det var kjempe mye:-) Fra svigerfar fikk vi 3000,-. (Min far er død.) Så det blir 9000,- fra svigers og 6000 fra min mor.

Vi giftes oss i utlandet, hvor foreldrene våre betalte for sin reise og sitt opphold.

Skrevet

Vi ha fått en gave hos mine foreldre til 5000,-. Noe mer forventer v i faktisk ikke! Og hva vi får hos svigers aner jeg ikke, og jeg forventer faktisk ikke noe i titusenkornersklassen!!

Vi beteler alt selv, men en av oss har vært gift tidligere - noe som nok kan ha noe å si på størrelsen på gavene. Vi synes det er hyggeligst at folk faktisk kommer!!

Skrevet

Det var jo snakk om verdi på gave fra foreldrene. Og du sier at dine foreldre har bidratt med 30 000 hver og jeg sier at mine kanskje betaler 10 000 så skjønner ikke helt problemet. Har og vært gift før så har ikke forhåpninger om noe tilskudd på forhånd men føler likevell avt 10 000 er en passelig sum på pengegave fra foreldre med middels lønn. Ca verdi på gaver fra venner ligger jo på 1000 og tanter /onkler 2000 så derfor synes jeg at 10 000 fra foreldrene mine ihvertfall er noe jeg regner med;-)

Skrevet

Uansett bidrag fra foreldrene eller ei synes jeg titusen i gave er mye og det må jeg jo få lov til å synes :) Ikke alle foreldrene våre som bidrar til selskapet og jeg tviler på at vi får noe mer enn maks 4000 i gave fra dem. (Vi har skilte foreldre med nye samboere).

Når det gjelder vennegaver så ligger vi i vår vennegjeng på ca 500 per vennepar så kan se ut som at vi kommer fra litt forskjellige gavekulturer :)

Skrevet

I fare for å virke kverulerende så skjønner jeg fremdeles ikke hvorfor du reagerer slik på at jeg synes det er passelig med gave/tilskudd på 10 000 når dere selv har fått 60 000 tilsammen av begge foreldrene. Noen får 20 000 noen får 40 000. Noen foreldre betaler for maten, drikkevarene, noen for kjolen, eller for hele bryllupet. Så når jeg svarte at jeg synes at foreldrene kunne gi gave/ bidra med 10 000 på skjønner jeg ikke hvorfor det er så avskrekkende

Skrevet

Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan godta at vi kan få lov til å ha forskjellige meninger om dette? Jeg respekterer din mening, jeg bare syntes det var litt vel mye penger. Dette er jo et forum hvor vi må få lov til å komme med våre meninger. Det var ikke meningen å virke spydig eller noe i min første kommentar og jeg beklager om du oppfattet det slik.

Skrevet

Selvfølgelig skal det være rom for egne meninger på et diskusjonsforum og på dette forumet bør man jo holde en fin tone men jeg synes likevel at argumentene dine er selvmotsigende. Men vi blir nok ikke enige her for du er tydeligvis like stå som meg og vil ha det siste ordet he he. På tide å legge seg kanskje!

Skrevet

Svigers bidro med ca 50 000 til de to andre (gave og penger)...syns dette er voldsomt og forventer ikke noe fra mine foreldre. De stiller med hus og mye praktisk kvelden før bryllupet samt har oppdratt meg. Mer enn gave godt nok. Om de kommer med noe i tillegg er det kun en hyggelig bonus. Synes dette gavestyret tar helt av. Jeg og samboeren min tjener nesten dobbelt så mye som mine foreldre så bllir helt feil å forvente gave på mange tusen fra de. I venners bryllup ligger gavene fra oss på ca 600 og det gjør de i gjengen min og. Synes det er helt kurant. Men folk er forskjellige og har forskjellige meninger og heldigvis for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...