Gå til innhold

Barselgruppe. bare kjekt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er deres erfaring med dette? jeg var ikke med for 3 år siden, lurer på om jeg skal denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for dem som har eldre barn i barnehage, dessverre. Barselgrupper er stort sett synonymt med innesitting i hverandres hjem, kafe, eller trilleturer. Og det er ikke lett å kombinere med viltre barn som skal leke ute og bevege seg, eller som trenger litt andre aktiviteter.

Skrevet

Her var barselgruppa en fin måte å møte andre med barn på samme alder som også gikk hjemme. Vi hadde kun et møte på helsestasjon og det var for at vi skulle bli kjent med hverandre og kunne avtale et møte senere.

Jeg hadde møtt opp hvis jeg var deg og heller droppet ut hvis du finner ut at du ikke har noe felles med de andre på gruppa.

Skrevet

Det er jo opp til hver enkelt gruppe hva man velger å gjøre. Hvis man er mange i en gruppe og en har eldre søsken og ikke foreslår ting både babyene og storesøsken kan være med på, så er jo ikke det resten av gruppa sin feil. En barselgruppe er jo først og fremst for mor og baby, ikke eldre søsken.

Vi tilpasset vår gruppe etter hun ene som delvis hadde eldre søsken hjemme og prøvde å finne på ting han også kunne være med på de gangene han var hjemme, men for meg hadde det ikke vært noe poeng i å hver uke sitte ute på en lekeplass i regn og snø hvor min baby hadde måttet ligge i vogna og mating hadde blitt et problem, fordi en av de andre på gruppa hadde hatt eldre søsken som ville leke ute.

Skrevet

Jeg hadde en kjempefin gruppe sist, var mye sammen hele året vi gikk hjemme. De var 7-10 år eldre enn meg, men vi hadde jo de samme tingene å prate om... ;o)

Denne gangen tenkte jeg å møte opp og se om det var noen å være sammen med (kanskje noen på min alder også...?), for selvom jeg kjenner flere med barn denne gangen hadde det vært fint å ha noen i nærmiljøet å trille turer med.

Skrevet

Vi har en kjempe fin gruppe, nå er barna snart 2 og vi møtes fortsatt. Vinkveld, bursdag, julebord osv......

Nå var det noen som var flere barns mama og noen førstegangsmamma. De sier det de som har hatt flere grupper at det er jo ike alltid kjemien stemmer slik som her. Noen er 25+ vi andre er 35+ men vi har det sikkelig koselig sammen.

Skrevet

Jeg har bare positivt å si om barselgruppe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...