Gå til innhold

herreguud hvordan skal dette gå?!?! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå kan jeg såvidt gå på beina mine!! pga bekkenløsningen :o jeg er verst i høyre side mellom beina :S så kan nesten ikke trå ned på foten på høyre side.. er bare 21uker på vei og det er maaange uker igjen.. har lyst å bare grååte for jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg fremover med husarbeid, ei lita jente på snart 3år og så vil jeg gjerne ordne til den lille i magen.. :(

Noen som har det på samme måte? kan det hjelpe med krykker?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff jeg føler med deg! jeg merket bekkenet mitt allerede i uke 4-5 og har hatt problemer helt siden! senest i går kveld/natt klarte jeg rett og slett ikke gå...mest smerter bak jeg da, er ca 20 uker på vei. Måtte ha hjelp frem og tilbake på do, og måtte nesten bli løfta i seng i går....bare pga jeg tok meg en runde med støvsugeren og lagde mat til middagsgjester i går kveld.....

Når jeg går tur/trener så går det 5 min og jeg har så vondt opp i underlivet og nedover benet at jeg må bare stoppe!

Går du til noe trening? jeg har heldigvis fått fast plass hos en fysitorerapaut som er spesialisert i bekkenløsning- og skal trene fast gruppetrening en gang i uka- og begynne med bassengtrening i augus.

Det er nok veldig viktig at du får gått til en fysioterapaut- det blir garantert ikke noe bedre frem til fødsel....vi har halve svangerskapet igjen!! jeg bor i 4 egt uten heis....og tør ikke tenke på hvordan det skal gå.....

og ja jeg tror krykker kan være med på å avlaste -absolutt.....jeg har fått det- men har glemt de hos ei venninne (hvordan klarer man å glemme noe sånt etter et besøk? ) og hun dro på 3 ukers ferie - så jeg får bare gå runt som ei gås frem til da!

Skrevet

"godt" og høre at det ikke bare er jeg.. men jeg Unner deg absolutt IKKE dette.. gruer meg til å få stor mage, det blir vel bare enda værre?! ja, har fått rekvisisjon til fysioterapeut og skal begynne der om to uker.. da han er på ferie for øyeblikett ;) hvor ofte går du hos fysioterapeut da?? Håper det blir bedre for deg da, med hjelp og behandlinger :)

Skrevet

jeg skal gå en gang i uken som et minimum. Jobber fullt på jobben - da jeg blir fast ansatt fra 15/7 - og da tar det en mnd før jeg har rett på sykepenger...når jeg får det- vil jeg nok gå ned litt i stilling- slik at jeg kan trene to ganger i uken...eller rett og slett bare få slappet av hjemme!

Skrevet

Forferdelig denne bekkenløsningen, jeg har samme bråket her.

Er 27 uker, vært til behandling hos både fysio å kiropraktor, dem holdt på litt over en mnd en gang i uka så ville dem ikke mer. Alt de gjorde gjorde bare vondt verre. Så de ble redde, avslutta behandlingen så nå er jeg overlatt helt til meg selv og lurer og på hvordan det skal gå om det blir værre.

Beste er nok å bare slappe av enn å trene, min fysio mente trening hadde bedre effekt på bekkenet etter fødsel enn før.

Lykke til damer, håper det funker for dere med behandling :)

Skrevet

Krykker!!!!! Og husk å reise deg fra senga med beina samlet. Prøv å unngå å stå på ett bein, sitt og ta sko på o.l. Ikke kryss beina når du sitter, prøv og sitt rett og ikke på siden. Det er SÅ viktig å passe på seg selv i svangerskapet, jeg kjenner neon som har hatt plager lenge etter. Å, men jeg skjønner jo at det er vanskelig med flere barn og sånn.....

Skrevet

Jeg var tidlig plaget i mine to førate graviditeter, men denne gangen har det gått greit fram til for et par uker siden. Er 24 uker nå.

Det jeg har gjort anderledes denne gangen er å gå turer. Noen ganger bare ti minutter, men stort sett en time eller to hver dag. Ikke bratte bakker. Rolig gange.

Dette har hjulpet meg, jeg merker godt de dagene jeg ikke har beveget meg riktig.

I tillegg må du huske: ikke bære!!! samlede ben, men ikke kryssede... Pute mellom bena om natta, ligg på siden.

Skrevet

Jeg sliter også fælt med bekkenet, er 26 uker. Husarbeid er omtrent håpløst, så jeg har skaffet meg vaskehjelp. Hvis du har råd til det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre det samme. De er her annenhver uke og jeg betaler 500 kr. pr. gang, da vasker de et hus på 2 etasjer. Jeg passer på å småvaske litt og støvsuge når det trengs mellom, men hovedrent gjør de annenhver uke og det holder for oss. Er en fantastisk følelse å komme hjem til skinnende rent hus, og det er virkelig verdt 500 kr. annenhver uke for oss! (Og for bekkenet mitt) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...