Smarties 06.08.09 Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Det skill meg og min søster 1 uke på termin. (hun har før meg) Fikk vite av min mor hva navnet på babyen skulle bli. Joda akkurat det navnet jeg skulle ha. Har sagt til henne at det er det eneste navnet jeg liker og at jeg vil at min lille gutt skal hete det. Hun hadde på den tiden bestemt seg for et annet navn. Blei rasende og ba henne reise så langt til helvette hun bare kunne komme. Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Man kan jo havne i en sånn situasjon der to stykker liker samme navn, men når dere tydeligvis har tenkt på det først og sagt det til henne, synes jeg det er rart at de velger det navnet. Jeg ville aldri gjort noe sånt i hvert fall. Forstår godt at du reagerer på det. Hvordan reagerte hun da du snakket med henne da? Er det aktuelt for henne å ta et annet navn?
Smarties 06.08.09 Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2009 Hun sier det ikke er bestemt og at hun aldri har hørt at jeg likte det navnet... Syns det er trist jeg..
Cupcake! Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Dette er jo bare helt utrolig!! Jeg ville uansett brukt navnet jeg...
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Ingen garanti for at de får barn før dere selv om termin er før. Bruk navnet om du virkelig liker dette. Og snakk skikkelig ut med din søster. Din mor hadde vel hørt dette navnet fra deg før hun hørte det fra din søster?
Smarties 06.08.09 Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2009 Tror du ikke hun har fått.. Joda hun fikk for en time siden.. ( 15 dager før termin.. Helt utrolig.. Joda min mor viste godt hvilket navn jeg likte, hun sa hun trudde jeg hadde funnet et annet navn. Skal da oxo sies at min mor, søster og jeg bor på forskjellige plasser. Med stor avstand mellom oss. Nå som hun har fått frykter jeg for at hun tar navnet (
lavrans&laura Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 jeg hadde bedt henne dra til helvete jeg også! har faktisk ikke ord for hvor dårlig gjort det er! og at hun i tillegg sier hun ikke hadde hørt at du likte dette navnet! er mange jeg ikke ville fortalt navnet jeg tenkte på til, men akkuratt en søster burde faktisk gå an å fortelle slikt til, uten at en skal være redd for at hun skulle "stjele" navnet! moren din da? er hun likeglad med det som har skjedd?
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Så utrolig dårlig gjort! Du må prøve å prate med henne om hvor mye det betyr for deg, og hvor mye det kommer til å skuffe deg om hun velger det navnet. Om hun er vanskelig å prate med, skriv en melding.... sin egen søster? hadde det vært en venninne hadde det ikke gjort så mye heller, men det handler om det praktiske også, nei vet du hva... drittkjærring!
Brokade Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Moralen må vel være å ikke fortelle noen om navn før barnet er født... selv om vi gjorde det da... Vet ikke helt hva jeg hadde gjort.. hadde blitt irritert... tror kanskje jeg hadde prøvd å finne nytt.... eller nei ikke godt å si.. blir kanskje litt rart viss begge skal hete det samme?
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Sånn generelt sett synes jeg ikke man kan holde av navn. Men i ditt tilfelle, når du faktisk er gravid med ganske lik termin er det jo helt vanvittig frekt å velge det navnet du allerede har sagt du vil ha. Håper for din del du føder før henne så du kan bruke det navnet du har bestemt deg for.
bibbedi bobbedi boo Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 bruk det likevel.. da jeg var gravid med sønnen min (fikk ikke vite kjønnet) sa jeg til familien at om det var en jente skulle hun hete amalie.. da sa min bror (som har en gutt og jente fra før) at det fikk jeg ikke låv til for det skulle hannes jente hete, for det hadde han lovet vår avdøde bestemor, og ble skikkelig sur.. der støttet mamma opp og sa at da fikk bare begge hete amalie om det skulle bli til det, og det er jeg enig i peis på med det navnet du vil ha, gjør ingenting gutta kommer bare til å synes at det er morsomt når de vokser opp
Carasnella Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Bare la kjerringa ta navnet og trål i navnebøker etter et som er finere!! Jeg ville ikke gjordt det slik at to fettere får samme navn, det hadde virket rimelig desperat! Men om min egen søster hadde gjort noen så smakløst mot meg, hadde jeg bare gitt beng i hele doysa. Og ja, man eier ikke navn, men akkurat når det kommer til søsken, så blir det jo litt teit å stjele navnene til hverandre da. Tenk om en søskenflokk på 5 skulle kalle barna sine for det samme??
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Min søster gjorde det samme, og det var fint lite jeg fikk gjort, gitt.. Min mor var den eneste som hadde hørt meg si hvilket navn vi vurderte, hun støttet min søster da hun valgte navnet (hadde termin 2 mnder før meg) Siden jeg hadde 3 gutter fra før, var det ekstra stas med jente hos oss. Orket ikke lage bråk (kun dette navnet jeg om mannen var enige om) så jeg sa ikke noe. Løste det med at jeg fikk bruke navnet jeg ønsket mest av alt, selv om mannen ikke var overbevist.. Men etter hun ble født, så vi jo med en gang at det nye navnet passet best.. Min søster og jeg hadde ikke diskutert dette direkte, så jeg ble bare litt såret, men hadde vi gjort det, ville jeg blitt sint!!!
Alltid Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 Det virker som navnet er veldig viktig for deg, så hvis dere ikke synes det blir rart å bruke det samme navnet så vil jeg tatt det jeg også. Kanskje dobbelnavn?? Og til en neste gang, så ville jeg sagt det klart og tydelig gjentatte ganger hvilke navn jeg likte, slik at det ikke var tvil om hvor "skapet står"... Tar en annen navnet da blir en rett og slett ignorert!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 joda har opplevd det samme, min bror valgte å kalle sine 2 omtrent det samme som min gutt.. og det var utrolig sårende, spesielt fordi gutten min hadde en fot i grava da han var født.. og de fikk sine 2 etter min, de fikk ei datter for noen dager siden og vi er alle spent hva det blir og det skal visstnok begynne på samme bokstav..
MღM Skrevet 12. juli 2009 #16 Skrevet 12. juli 2009 Synes det er utrolig dårlig gjort å ta et navn på denne måten - kan ikke skjønne annet enn at det må gi litt dårlig smak i munnen, men men - tydelig ikke alle som er eier av samvittighet. Her har både broren min og jeg ønsket å oppkalle våre barn etter vår farmor, hvis noen av oss fikk jente, men det var jo en enighet om at den som fikk baby først hadde førsterett på å evt. å velge navnet. Nå er det jo slik at min samboer ikke hadde noen god assosiasjon til det navnet og det viste seg at vi venter gutt, så da var det greit uansett. Broren min kan selvf. velge navnet om han og samboeren der er enige. Det å evt. finne et nytt navn skjønner jeg godt kan være vanskelig, jeg sleit med å finne navn jeg likte til babyen nå så da er det ikke bare å velge og vrake. Håper søsteren din har fått tenkt seg om og valgt et annet navn.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 13. juli 2009 #17 Skrevet 13. juli 2009 Å, jeg hadde vært så sint og skuffet! Vi hadde guttenavn klart før ultralyd, og fikk se at vi ventet gutt. Siden den dagen sa vi ikke babyen ,den lille, el, vi brukte kun navnet. Så da kunne ikke noen ta navnet, for vi hadde jo allerede fått en gutt i magen som het det. Men det hjelper jo ikke deg nå.... Ville ikke tatt det opp selv, men ventet til din søster sier til deg hva navnet er og si forskrekket at det heter deres allerede. Eller forte deg å si til alle venner og familie at "Vår lille gutt heter .....". Da er jo dere først på en måte... Hvis du tar dobbelnavn vil vel familien din kun bruke det navnet din søster ikke har tatt, og da er du jo like langt.....
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 13. juli 2009 #18 Skrevet 13. juli 2009 jeg har havnet i samme situasjon med en bestekompis, "heldigvis" for meg var ikke dte hans barn og ikke minst forholdet røk like etter så jeg kan bruke jentenavnet mitt... når det gjelder det andre, jeg er halvt spansk og i min familie er det vanlig at om førstefødte er jente så skal hun hete et spes navn, så man kan si at vi er to kusiner med samme navn og vi hadde en farmor med samme navn...så vi var 3 stk som het det samme...eneste som skilte oss var mellomnavna våre...kusina mi er 7 mnd eldre enn meg... så det du kan gjøre er å event finne et mellomnavn om ikke du bruker ditt/hans etternavn som mellomnavn... må også si at jeg har aldri brydd meg om at vi var 3 stk som het det samme, disse bor i spania og jeg i norge så det er jo en viss avstand..men gi F liker du navnet og dte betyr mye for deg så gå for det, om søsteren din er så smålig så la hun være det, jeg er nesten sikker på at min søster kunne funnet på det samme...desverre.... som sagt gå for navnet og drit i søsteren din på det punktet der, om du ikke skulle finne et navn du liker mye bedre seff=) masse lykke til=)
Smarties 06.08.09 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 13. juli 2009 Er sint og skuffet.. Greit vi ikke bor på samme plass, men dumt lell å kalle barna for det samme.. Men ga ho inn da jeg sa ifra så håper hun skjønner nå. Og at hun velger ett annet navn. Men trur ikke så mye på det, for hun liker å stelle i stand litt. Hadde bestemt meg for navn alt i januar/februar. Og hun har vist det siden da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå