Gå til innhold

Gul/orange væske fra brystene, er dette vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 36. De siste ukene har jeg et par ganger sett at det kommer en knøttliten dråpe gul/orange væske fra brystene om morgenen. Har ikke hørt om dette fra andre. Noen som vet om dette er normalt eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kom aldri av seg selv, men i forrige svangerskap kunne jeg klemme (håndmelke) en dråpe råmelk ut av puppen helt mot slutten. Råmelka er ganske tjukk, så fargen gikk mot gult. Oransje hørtes litt merkelig ut, hadde nok spurt jordmor om dette.

Dersom det er råmelk (som det sannsynligvis er) er det jo et godt tegn, at kroppen din forbereder seg til å fôre bebisen om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt vil jeg tro.'

Jeg har lekki fra puppene fra uke 19 denne gangen. Forrige svangerskap lakk jeg fra uke 23.

Har til tider måttet bruke ammeinnlegg for å unnga flekker på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke noe å bekymre seg over. Jeg har lekket av og til i noen uker nå, og merker at det har blitt mer og mer. Kun når jeg sover, da de nok kommer litt i klem. Akkurat som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekker også gul-oranjse veske fra brystene og gjorde det forrige graviditet også.. :) Råmelk :) Har lekt det siden uke 24,er nå i uke 31.. Var bare å tittet innom hos dere på augustsiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjekt å høre. Takk for alle svar:)

 

Var litt redd for at det var en eller betennelse pga fargen, så skrev til ammehjelpen i helgen og fikk svar idag:

..Det er ganske vanlig at en begynner å få råmelk i brystene på slutten av

graviditeten. Den er gulorangsje og kan nok minne litt om verk. Det er

normalt og helt ufarlig.

 

Jeg vil derfor anta at det er det du opplever nå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også det. Men har fått det som dårlig uvane å klemme det ut. Er i uke 27 når. Når jeg klemmer hardt, spruter det ut. Er det farlig å tvinge det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Har en samboer som synes det er utrolig festelig å klemme på puppene for å se om det kommer melk. Hittil har jeg ikke fått noe væske ut, og priser meg lykkelig over det. Ønsker ikke begynne å sove med bh om natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...