Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Jeg synes det er altfor mange.. Det er for enkelt å søke asyl i Norge. Her er noen av grunnene til at magen min vrenger seg! Inngikk partnerskap - fikk bli i Norge Den pakistanske KrF-politikeren skaffet en av sine nevøer oppholdstillatelse ved at nevøen inngikk homofilt partnerskap med en fetter. Dermed kunne den nå 19 år gamle mannen kreve familiegjenforening, skriver VG. Avisen avslører at 19-åringen kom til Norge på turistvisum sommeren 1999. Kun 17 dager senere inngikk han partnerskap med sin fetter, som er hjerneskadet. Fetteren hadde allerede oppholdstillatelse da han giftet seg med 19-åringen. I 2000 tok KrF-politikeren kontakt med VG for å rette søkelyset mot muslimske, homofile menn. Saken kom aldri på trykk, skriver avisen. Asylsøkere drar hjem på ferie Politiet er overrasket over at stadig flere asylsøkere drar hjem på ferie til det landet der de hevder seg forfulgt. UDI godtar asylferie UDI nekter politiet å gripe inn når asylsøkere kommer tilbake til Norge fra ferier i hjemlandet. Kripos-sjef Arne Huuse er oppgitt. Ifølge Aftenposten kan asylsøkere derfor reise hvor de vil uten særlig risiko for trøbbel med politiet. Svaret fra UDI kommer etter at politiet i fjor høst ba om retningslinjer for hva de skulle gjøre med asylsøkere som kom hjem fra ferier i land der de påstår seg truet på livet. Kripos-sjef Arne Huuse er overrasket over UDIs svar. Bor i Pakistan på norsk pensjon 137 pakistanere mottok i fjor pensjonen sin i hjemlandet. Til sammenligning bor det drøyt 600 norsk-pakistanere over 60 år i Oslo. – Mange av dem kom hit som gjestearbeidere på 1960- og -70-tallet, sier Lars Østby, forsker ved Statistisk sentralbyrå, til AftenAften. Dette betaler VI for! For at Innvandrere kommer her og har en sommerjobb, for å leve i sitt eget land de hevdet de ikke kunne leve i, med fete pensjoner! Det er forkastelig! Norges snillisme tar sakte livet av landet vårt.
Dunder Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Nå er ikke innvandrere og asylsøkere det samme, så det er litt forvirrende å se hva du egentlig er sint for . Er du sint for at det er for mange asylsøkere eller at det er for lett å få asyl? Vi kan jo ikke styre hvor mange mennesker som SØKER om beskyttelse. Eller mener du at det er for mange innvandrere? For det har i såfall ingenting med asyllovgivningen å gjøre..
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. At pakistanere reiser "hjem" og bruker pensjonen sin der er vel ikke noe verre enn at nordmenn drar til Spania for å bruke pengene sine? De fleste pakistanere har jobbet hardt og lenge i landet og bidratt til oppbyggingen av velferdsstaten slik vi kjenner den i dag så hvorfor skal ikke de ha krav på å bruke pensjonen sin hvor de vil i likhet med andre med norsk statsborgerskap? Og innvandrere hevder vel ikke at det er farlig å leve i hjemlandene sine, de sier vel bare at det er vanskelig økonomisk og/eller sosialt, så hvis de kan leve fett hjemme etter å ha vært her å plukket jordbær (noe nordmenn flest ikke gidder) så er vel det bare fint. En ferie vil vel ofte utgjøre langt mindre risiko enn å bo i et land. Myndigheten i hjemlandet vet at det bare er snakk om noen uker og vil neppe risikere internasjonalt pes over å knerte en feriebesøkende fra eksil. Men andre "juksemakere" har nok kanskje aldri hatt noe problem med hjemlandet sitt og da er det synd hvis politiet ikke "får lov" til å undersøke nærmere.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 "Og innvandrere hevder vel ikke at det er farlig å leve i hjemlandene sine, de sier vel bare at det er vanskelig økonomisk og/eller sosialt, så hvis de kan leve fett hjemme etter å ha vært her å plukket jordbær (noe nordmenn flest ikke gidder) så er vel det bare fint. " hadde de komme hit og hevdet at de har det vanskelig økonomisk og vil derfor bo i norge ville de ha blitt kastet ut med engang. det er kun sosial og politisk forfølgelse som kan gi grunnlag til asyl. som f.eks. man hører til en religiøst gruppe som er minoriteter i det landet og ikke har rettigheter som alle andre borgere. eller at ei jente må gjennomgå tvangsekteskap og lovene i landet støtter foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Dere blander jo sammen asyksøkere og innvandrere i en herlig mix. Vet dere virkelig ikke hva som er forskjellen?! det går faktisk ikke ann å diskutere dette uten å vite forskjellen. det blir som å diskutere religion og ikke vite at isalm og kristendommen er to forskjellige religioner.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 De kommer for samme grunn og er samme møkka alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Javel? Det må du forklare nærmere. Det hadde vært spennende å høre din definisjon på møkkamennesker, og hvordan du går frem for å kategorisere et menneske som et møkkamenneske.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 du og de som deler dine meninger er møkk sjøl. i mitt hjemland blir personer som hører til min religion toturert, fengslet og drept på grunn av sin tro. vi har ikke lov å studere eller få jobb i kommunale/statlige kontorer. en av onklene mine som er kirurg og utdannet i utlandet bor nå hjemme. han får ikke fast jobb ved noen av de offentlige sykehusene, men de bruker ham likevel for enkelte operasjoner ingen andre er kvalifisert for. han får mye mindre betaling enn vanlige leger. mannen til tanta mi var fengslet i 1 år. en dag fikk de tlf fra fengslet om at tanta mi skulle komme og ta med liket hans. pappa var med. de kunne se han var blitt skudd så mange ganger at de måtte ha kroppsdelen i flere sekker. fengselsvaktene hevdet at han løp mot døra for å rømme. han hadde 3 barn. nå bor de alle i canada. men kona nekter å forlate hjemlandet. pappa var også fengslet ( de første 2 dagene var lille broren min på 3 mnd med ham i cella uten noe mat) de lot mamma få broren men pappa var der i flere måneder. da de slapp ham ut hadde de forgiftet ham med mat så han holdt på å dø, heldigvis møtte han en han kjente i veien og fikk hjelp og overlevde. faren min sendte oss ut av landet i håp om at vi kunne bli noe i et fritt land hvor vi fikk samme respekt og rettigheter som alle andre. men så finnes det sånne som deg... som i mine øyne er like mye verdt som de morderne hjemme.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Hei, jeg er både enig og uenig med deg. Jeg tror at et lite land som Norge trenger innvandring pga økonomisk og befolkningsvekst, utvikling... Men som du sier er det alt for lett:) Ofte er det mennesker som virkelig fortjener det som blir sendt bort mens man slepper inn di kriminelle. Om det er en pakistaner eller franskmann så bør alle innvandrere registreres. Det har ingenting med rasisme å gjøre men det har noe med respekt over for det landet man flytter til. Jeg synes Norge er veldig *snille* på den måten at vi møter andre kulturer på en mer åpen måte enn det mange andre land gjør. Jeg føler heller det er mer fordommer fra dem som kommer inn i landet vårt... Blir krevd mye fra utlendingene og om de ikke får gjennom kravene er det vi som ser ned på dem og er rasister... Først og fremst bør alle som komme inn i landet vårt lære seg litt av vår kultur og hvordan vi lever, da vil man forstå hverandre litt mer og kanskje unngå så mye uenigheter og konflinkter. Og om det ikke passer å være her for dem det måtte gjelde kan man jo alltid reise hjem eller velge et land som tilfredsstiller dem. Jeg er litt for Frp , ikke alt dem sier er jeg enig med men de setter spørsmål med ting som det er viktig å ta opp nå og ikke om 20 år når det virkelig er blitt et problem. Hilsen en innvandrer
Cat.68 Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Takk for den du, anonym 11;23. Jeg er innvandrer, fra Sverige!
Tigerpote Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Cat, du har vel lært deg det nå, at "innvandrer", "møkk" og "pakk", er de som er brunere i huden enn oss, og som har en annen kultur og levesett enn oss Skandinaviere. Som et direkte svar på hi's spørsmål; nei det synes jeg ikke at det er. Jeg synes det er for få.
Cat.68 Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 Joda jeg skjønner det, men det er derfor jeg ønsker å poengtere det. At innvandrere ikke bare er de som er brun i huden og har fremmede kulturer. Asylsøkere og flyktinger er noe helt annet en innvandrere. Og innen man vet forskjellen bør man la være å diskutere det.
Tigerpote Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 Joda, det var ment som ironi fra min side. Jeg skjønner at DU skjønner det, men det er svært mange er inne som IKKE skjønner at en svenske er like mye en innvandrer som en iraker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå