Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 de sitter på verandaen på leiligheten to meter unna, de roper og bråer ganske høyt. de har vekket lille to ganger nå....arrrgh. klokka er jo over 23 og nå.. men vil liksom ikke være "den sure nabokjærringa" heller, er jo greit de sitter ute og prater. men de kunne bare latt være å rope så høyt..sånn typisk fylleroping liksom.. ;p
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 ring politiet, så slipper du å kjefte selv? evnt finn deg i det...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Eller så kan du gå bort og be dem på en høfflig måte om å dempe seg litt, for du har et lite barn som prøver å sove. Og hvis dem gir blaffen, kan du ringe politiet. Sikkert ikke bare du som har problem med bråket.
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Si i fra først en gang. Skjerper de seg ikke, ringer du onkel politi...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 forteller politiet hvem det er som har "sladra" da? tenkte kansje de skulle ut på byen snart, men de har ikke gått enda... blir bare høyere og høyere....arrgh. tviler på at de gidder å høre på meg uansett hvis jeg sier fra.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Ja, du bør si fra. På en pen måte først i alle fall. Har hatt samme problemer her, med mennesker som har en annen kulturell bagrunn. Mer høylytt enn vanlig norsk standard. De ble tilsnakket på en pen måte ved ett tilfelle, men da ble de sure og mente den som sa fra var rasist. Her om dagen var jeg så pissed på dem at jeg ikke orket mer og ba dem høflig men autoritert om å snakke lavere. Det virket faktisk. Borettslag har vanlivis tydelige regler å¨sånt, om man kan henvise til det. Hvis det blir for ubehagelig kan du gi beskjed til styret.Vi bor gjerne tett sammen, her vi bor er det bygårder, så man får ubedt både bråk og intime detaljer fra verandaen. Folk er forpliktet til å ta hensyn. Er regelen at det skal være stille, så skal det faktisk være det! Stå på, du trenger å sove du som alle andre!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Du vet ikke før du har prøvd vettu. Nytter ikke å sitte her og ikke gjør noe.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 kall meg gjerne feig, men jeg tørr ikke si fra. er en stor gjeng som sitter der..og her sitter jeg alene og føler meg egenlig litt liten i forhold.. er ikke et borettslag, men jeg bor i et leilighetshøyhus, og de bor i et annet, vegg i vegg liksom, men to forskjellige hvis dere skjønner.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Da får du bare ringe politiet da. Eller finner deg i det. Ikke noe annet du kan gjør når du ikke tør å si ifra.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Hehe, kanskje vi bor i samme blokk, naboen har fest på balkongen;) Hadde ikke ringt politiet, om ikke klokka hadde vært 5 på morran, men før den tid har jeg selvtillit og gutz nok til å si fra selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #11 Skrevet 11. juli 2009 Har en nabo her, som også er veldig glad i å feste. Bor ikke langt unna. Vanligvis syns jeg det er greit, for dem pleier å bråke litt til kl. 12 før dem drar. Men noen ganger når dem ikke dempe seg etter kl. 12, går jeg bort og ber på en pen at dem må dempe seg. Har selv en gutt hjemme som også kan bli vekket av bråket deres. Og hittil har dem vært ganske greie og dempet seg. Hører dem ennå, men ikke sånn bråk som tidligere. Bare mumling som når noen sitter ute på balkongen og prater. Så her nytter det faktisk å si ifra.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #12 Skrevet 11. juli 2009 HI, hvorfor spør du om du bør si fra hvis du likevel ikke tør? da kan du bare sitte der å irritere deg da, de merker jo ikke noe til deg før du reagerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå