Gå til innhold

Noen her som har noen tvangstanker/tvangshandlinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er nok ikke så drøy.. Jeg må sjekke at døra er låst og komfyren slått av flere ganger før jeg legger meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også...og at alle kraner i huset ikke står og renner. Nå smitter jeg deg sikkert med den tanken:-)

Skrevet

hehe, har noen ja.

-sjekker komfyren flere ganger før jeg legger meg

- må alltid ta hardt i døren for å sjekke om den er låst

- må høre sønnen min puste 4 ganger når jeg sjekker han på kvelden før jeg legger meg

- banker tre ganger i bordet hver eneste gang jeg får en ekkel tanke om at det kan skje noe galt eller noe...

blir lagt inn på lukker avd snart jeg!!! ;) hehe:)

Skrevet

jada jeg trippelsjekker lysbrytere,komfyr, kaffetrakter,vannkoker osv gjerne både før jeg legger meg og før jeg går ut.. og kan selv om jeg har sjekket det gå å å tenke på det, og å være redd for at huset skal brenne :P

tror jeg skal begynne å skrive ned på lappen hva som blir sjekket så jeg har det nedfskrevet og ikke kan gå å lure.. men blir sikkert usikker likevel :P

tror det er beskyttelsesinstikt, ikke bare galskap :P

:D

Skrevet

ja dessverre..

alt må være symmetrisk for meg.. klør jeg på en fot, må jeg klø meg amme plass på andre fot. samme hvis noen duker borti meg, jeg får vondt, elle for eksempel blir kald på den ene hånden. da må jeg finne noe kaldt til den andre også... når jeg går på gaten og trør på en tyggi, strek, eller noe, må jeg treffe akkurat samme plassen med andre fot. treffer jeg ikke, må jeg også treffe den plassen på andre fot igjen. hvis jeg ikke får det til, får jeg skikkelige smerter. helt til jeg klarer det. vanskelig å få til sånne ting uten å se rar ut. når det er folk rundt.

og så teller jeg alt. til 5. kvert ord jeg leser må gå opp i fem. har jeg lest ferdig en setning og slutter på 3, må jeg lese noe annet helt til det slutter på 5...

tross alt dette er det ingen som merker at jeg er noe unormal hehe.. ligger ikke inne liksom..

Skrevet

Ja, det har jeg:)

Jeg MÅ telle alt som er mer enn 5 av. Eks lyktestolper, takplater, bøker i rommet f.eks osv. Jeg MÅ telle alt. Om ikke sprenger jeg, og teller tanker (Ja, det høres nok rart ut!)

Også kan jeg ALDRI tråkke på streker!

Da jeg spilte håndball før, var det ett ork å alltid følge med på om jeg tråkket på strekene på banen - noe som gjorde meg til en dårlig håndballspiller i grunn...

Og i byen må jeg tråkke midt på steinflisene, for å unngå strekene.

Også må jeg alltid slå av tv'en med fjernkontrollen først, ogSÅ knappen.

Om jeg ikke får gjort dette, så detter tankene mine helt ut, og jeg blir agressiv resten av dagen...

Skrevet

haha, morsomt dette. Har mange!

- ALT må være symmetrisk. f.eks duker, matter, bilder. Fjernkontroller plasserer jeg på ene bordenden - plassert etterhverandre etter høyde.

- klær på klesstativet må henge "mot" meg.

- tråkker aldri på komlokk når jeg er ute og går, det kan bety ulykke.

- når jeg skal fylle vann i et glass, må jeg fylle opp glasset og tømme det tre ganger før jeg kan fylle i det vannet jeg skal drikke.

- vi har samme drikkekopp eller flasker i forskjellige farger, får noia hvis de er satt sammen med deler av forskjellige farger.

Mannen min sitter bare og flirer nå når vi snakker om tvangshandlingene mine :)

Skrevet

Min mann har dette på alvor :-( Det ble så mye at det ikke var morsomt lenger. Nå går han på medisiner og har det bedre enn noensinne (har også hatt depresjon)

Skrevet

-Sjekker alt elektrisk minst to ganger før jeg legger meg.Hender ofte jeg står opp og sjekker en ekstra gang

-Sjekker alltid at ytterdøra er låst.Og en ekstra gang etter jeg har lagt meg.

-Alt må være rett,eks duker,brikker,lysestaker osv...

-Skyller glass og kopper tre ganger før det kan drikkes av.

-også er jeg veldig var på lukter.er det noe som lukter anderledes enn det pleier må jeg finne ut hva det er og hvor det kommer fra.

Skrevet

Jeg og må sjekke komfyr, lås og jenten min sin pusting før jeg legger meg.. Men det morsomme er at jeg gjør det samme som deg, 18:09! Alt må være symmetrisk.. Klør jeg meg på høyre hånden, må jeg klø samme sted på venstre, o.l. Trodde det bare var meg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...