Mamma`n til Markus =) Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Er det noen her inne som er fagpersoner innen medisin og naprapati? Jeg har fått lymfekreft og sliter samtidig med veldig såre muskler i nakke, skuldre og nakke. Nå har jeg perioder som jeg ikke klarer å trekke pusten skikkelig, hoste eller nyse for da gjør det så utrolig vondt i musklene i ryggen. I tillegg har jeg konstant hodepine p.g.a. muskelplagene... Det jeg lurer på er om jeg kan gå til naprapat nå som jeg har lymfekreft? Jeg skal inn til Radiumhospitalet på tirsdag. Regner jeg får svar da. Men det kan jo være noen her som vet også =)
Gjest Tale30 Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Jeg vet ikke svaret på det du spør om. Jeg ville bare si at det var fryktelig trist med sykdommen din, og jeg håper du blir raskt frisk.
Nea og juniors mamma Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Huff så trist Mamma`n til Markus =), er så stusselig å lese om folk som blir rammet av kreft. Det hender dessverre så mange fler av oss nå. Med tanke på hvilke stadie og type du har fått, ville jeg kanskje ventet til jeg hadde vært på Radium. De vil kunne informere deg om hva som kan være greit å prøve og hva ikke. Det er mye smertestillende du kan ta som vil hjelpe deg her samt muskelrelakserende, legene vi guide deg her. Hoste og pustebesvær er dessverre vanlig, men du vil få hjelp. Sikkert utrolig frustrerende å måtte vente til tirsdag, men vet ikke om du hadde fått time til noe "alternativt" innen den tid uansett. Du kan jo event bestille time hos div til engang etter du har vært på Riksen for så å avlyse om det ikke er anbefalt å gjennomføre det. Hvis du får grønt lys må du heller ikke vente så lenge ettersom du allerede har bestilt. Men husk, du har også krav på behandling for plagene dine så hør med legene. Vil tenke på deg, fatt uansett mot
NormaJean Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Hei trist å høre at du har lymfekreft:( jeg jobber på Riksen da og har ikke så mange kreftpasienter. Jeg tror i utgangspunktet at naprapati ikke er noe for deg med lymfekreft, men dette vil sikkert legen din vite mer om enn meg. Dette fordi naprapati går jo veldig ut på å "trigge" forskjellige punkter på kroppen samt manipulering av muskler/skjellet. Så du med lymfekreft burde kanskje avstå? Men kanskje du heller kan få litt lindrende massasje? All form for kroppskontakt og velvære har jo positiv effekt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå