Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Jeg skal ikke skrive noe stygt eller slemt til deg, jeg barer lurer sånn på en liten ting... Hvorfor kan du ikke skrive ting på en litt mer ålreit måte? Er jo greit å være uenig i ting etc men du tar jo helt av....
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Kanskje jeg bare er en veldig engasjert person da?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Er vel forskjell på engasjert og velartikulert? Det bør egentlig gå litt hånd i hånd spør du meg, innenfor de respektive emner. En annen ting jeg lurer på er hvordan du vil reagere om du på jobben må assistere under abort, eller ha noe med det å gjøre. Kan man nekte uten at det får følger? (ikke hi)
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Nå kommer jeg aldri til å arbeide på en gyn. avd. på sykehus nettopp for å unngå å assistere under abort. Man har forressten lov til å la være å assistere under aborter grunnet religiøs overbevisning...så ingen kunne ha tvunget meg til å gjøre det usansett...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Hei! Ofte i stillingsbeskrivelser til feks anestesi/operasjonsykepleiere, står det at en må påregne å arbeide med feks prov ab. Hvis man vet om det før man går inn i jobben, kan en ikke nekte da det ligger i stillingsbeskrivelsen. Så kanskje som neffi sier, å unngå å jobbe på gyn eller op/anestesi om en er imot prov ab.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Kan jeg også spørre, kanskje... Har ikke fulgt så nøye med på dine innlegg, Neffi, men har du imot abort på religiøst grunnlag? Er ikke voldsomt glad i abort selv, men har ingenting med kristne verdier å gjøre for min del....
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Både det og fordi jeg mener det er altfor lettvindt å ta aborter i dette landet. Jeg ville ha satset på mer oppfølging av gravide både før og etter fødselen både når det gjelder normale fostre og fostre hvor det blir påvist f. eks. kromosonfeil... jeg mener det burde blitt bevilget mer penger til oppfølging og ikke minst prevensjonsveildening i stdet for å henvise til aborter... Jeg er av den formening om at dersom man har gått gravid i 9 mndr. med et barn som i utgangspunktet er uønsket så er jeg sikker på at veldig mange ville ha endret mening under graviditeteten...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Da er i allefall jeg 50% enig med deg der! Er veldig for alle alternativer, men den kristne biten er uinteressant....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå