Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Sikkert mange innlegg på dette fra før men orker ikke tråle gjennom alt. Har et barn på 3 år og 8 mnd og en på 1 år. Sålangt har vi hatt lillebror i babysete og storesøster i bakovervendt besafe. Nå skal lillebror arve besafen og vi har kjøpt nytt bilsete til søster. Britax kidfix 15 - 36 kg. Har ikke veid henne, men regner med hun er 15 kg, hun var 13,5 på 2,5 år. Men jeg sitter og føler at hun egentlig burde sitte baklengs et halvår til. Vi skal kjøre en del i sommer og jeg er altså ikke helt glad for løsningen som var mye av praktiske og økonomiske grunner. Søster har begynt å bli litt lang for stolen sin og lillebror kan ikke sitte i babystol et halvt år til. Rent økonomisk var det ikke et alternativ å kjøpe en bakovervendt stol til for bruk i et halvår, vi er ikke så rike. Er jeg uansvarlig som tenker tusenlapper før sikkerhet eller er jeg bare en bekymret hønemor? Tror dette britax setet skal være bra tatt i betraktning at det er forovervendt.
MadamMim Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Hei du! Ser det er noen dager siden du la inn innlegget ditt, men jeg svarer for det jeg! Jeg ville egentlig bare si at jeg støtter deg fullt ut i avgjørelsen din om å kjøpe det Britax-setet du har gjort til storesøster, og ikke enda et bakovervendt Besafe sete. De setene er jo kjempedyre, og jeg er helt enig med deg i at det ville vært "høl i huet" å kjøpe et nytt et for kun 6 mndr.! Når det er sagt, så skjønner jeg som mor også din bekymring og ditt ønske om at hun skulle sitte bakovervendt så lenge som mulig. Men du gjør heller ikke noe galt i å sette henne i det nye Britax-setet nå som hun (mest sannsynlig) veier 15 kg. eller mer. Eneste andre mulighet ville være hvis du fikk lånt av noen bekjente eller leid (f.eks. fra barneutstyrsbutikker som driver med utleie) et bakovervendt sete nå for sommeren. Men vær nøye med å forsikre deg om at setet ikke har vært med i en kollisjon, for da skal det nemlig ikke brukes om igjen. Selv om det ikke er synlige skader på setet. Ha en god sommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå