Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Vet at det er anbefalt at barn sitter bakovervendt til de er 4 år, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå. Gutten vår er stor, dvs lang og allerde 15 kg. De fleste sier at opp til 18 kg er opp til 4 år. Jeg tenker at gutten min er 18 kg om ikke så alt fo lenge. Har prøvd bakovervendt sete, feks Be Safe sitt, men jeg synes det blir sååå trangt for bena hans, de må bøyes sikkelig, og det hele ser ikke særlig behagelig ut. Finnes det noen bakovervendt stoler som passer til lange barn? Vil jo unngå å velge en forovervedt stol, men om ikke vi finner en bakovervendt stol som vil vare mer en noen mnd så er vi vel nødt til å velge en forovervendt. Men jeg synes han er alt for ung til å sitte forovervendt. Flere som har det slikt? Eller har noen tips?
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Jenta mi er 100 cm og 17 kg. Kjøpte nettopp ny bilstol fordi den hun har kun er godkjent bakovervendt til 18 kg. Hadde Akta graco cosmic comfort før. Den nye stolen kan stå bakovervendt til 25 kg. britax multi-tech. Den gir ikke noe mer plass med tanke på beina, men hun klager ikke over å sitte med beina litt bøyd. Er sikker på at hun kan sitte slik minimum 6 mnd. til, håper på lengre for hun er bare 2.5 år.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Ja, hun på utstyrsbutikken mente det ikke fantes stoler som kunne monteres bakovervendt, var jeg som måtte si at den stolen var godkjent for det, og det stemte jo når hun leste i bruksanvisningen. Hun mente at det bare var til å snu barnet for det gjorde de fleste når de var passert 12 kg. Hun anbefalte meg å heller kjøpe en beltestol/putestol. Dessuten var det ikke trygt å sitte med beina bøyd heller. Snakk om å ha peiling på det man driver med! Måtte så og si krangle meg til å få kjøpe den stolen jeg ville og få den montert bakovervendt.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Hun mente altså at det ikke fantes stoler som kunne stå bakovervendt etter barnet var oevr 18 kg.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Har også britax multitech, skiftet for et halvt år siden fra be safe combi, det ble alt for lite. Nå er han litt over 3 år, ca 18kg og vel 100cm. Veldig fornøyd med setet:)
Fikk maibaby06 Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Jeg opplevde også feilinfo på barnebutikk da jeg skulle kjøpe multitech. Feil på flere punkter, av en såkalt erfaren ekspeditør. Sendte klage både til produsenten og til butikken, så er de hvertfall kjent m dårlig kompetanse hos sine ansatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå