Gå til innhold

8 mnd. og ut i jobb - og ammer!! Løsninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Da var det jobb igjen... Mannen skal være hjemme 3 mnd. Jeg ammer og gullet tar kun tutekopp, ikke flaske. Han får pupp morgen og kveld og pumpet melk fra tutekopp på formiddag og ettermiddag (for tilvenning)

Men det er ety kav med denne pumpingen og jeg har ei jente på 4 år også.. Og kan bare tenke meg for et styr det vil bli å pumpe på jobb og få denne melken med hjem..

Trenger babyer på 8 mnd. i det hele tatt mer enn to morsmelk-måltider i døgnet?? Noen ganger våkner han på natta også og vil ha mat og det får han.

Kan det være nok med middag, grøt og vann i løpet av dagen?

Evnt. amme morgen, ettermiddag (etter jobb) og kveld/natt, så det blir 3 måltider?

Er det mulig for melkeproduksjonen å opprettholde dette? Eller vil jeg komme til å gå sprengt hele dagen på jobb....???

Vil gjerne ha litt erfaringer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo rett til ammefri. Kanskje det hjelper litt?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3162859.ece

Fant denne, hvor det står.

"I dag har kvinner en times ammefri, og det er dette regjeringen legger opp til at skal bli malen i den nye ordningen. I offentlig sektor er det i dag mulighet for to timer ammefri daglig. I utgangspunktet kan kvinner få ammefri til barnet er ett år"

Men har lest andre plasser igjen inne på forumet at du får ikke betalt for ammefri i de fleste tilfeller. Har du lest på tariffavtalen din? Kanskje det står noe der om hva din bedrift sier om ammefri og evt betaling og hvor lenge.

Skrevet

Du bør ha min 3 amminger for å opprettholde produksjonen. Ville ikke plutselig sluttet å amme på dagen uten å pumpe litt iallefall. Jeg fikk iallefall jævlig tette melkekanaler når jeg hadde jobbet i 2uker (hadde fullammet fram til da).

Ang flaske, får det kanskje lettere når du ikke er der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...