Gå til innhold

okey chicks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva lønner seg: en bedriten deltidsstilling med luselønn, eller arbeidsledig på dagpenger hvis jeg blir gravid?

kun seriøse henvendelser, takk:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal få min seriøse mening. :) om du er istand til å jobbe så jobb. ikke snylt på resten av samfunnet.

Skrevet

Jeg jobbet fult tid frem til permisjon. Ikke en eneste sykemelding. Hadde ikke orket å gå hjemme hele dagen, og ikke gjøre noen ting. Bedre å være opptatt og ha noe å gjøre. Tiden går mye fortere da.

Skrevet

Går du på dagpenger så får du vel ikke permisjonspenger. Da får du kun et engangsbeløp rett før eller etter fødsel (tror det er på ca 30 000, og det er det du har så lenge du går hjemme med baby).

Jobber du deltid i minimum 6 av 10 mndr før permisjonsstart, så får du månedlige utbetalinger i hele permisjonen.

Skrevet

kjære deg, er jo ikke meninga å snylte.. bare lurte jeg:)

men en får mndlige utbetalinger i permisjonen ja, er det 80% av lønna? hvordan blir det når en kun har ekstravakt stilling? i mitt tilfelle ca 1000kr i mnd...dah

Skrevet

Joda, dagpenger teller som grunnlag for permisjonspenger, det er rehabpenger som ikke teller for det.

Men jeg også mener at en burde jobbe om en har muligheten til det!

Og det er alltid lettere å gå fra èn jobb til en annen enn å gå fra lang tids arbeidsledig til jobb og dermed også lettere å få noe bedre betalt etter hvert.

Skrevet

Da får du 1000 kr utbetalt hvis du har perm i 10 mnd. Har du perm i 12 mnd, får du bare 800 i mnd.

Det lønner seg jo for deg å jobbe så mye du kan for å øke inntekten din, og dermed de mnd utbetalingene. Du kan jo ikke forsørge et barn på så lite penger

Skrevet

spørs jo på hvilken lønn du har som grunnlag for dagpengene...

Dersom lønnen du har som grunnlag for dagpenger er større enn den lønnen du vil få ved å jobbe vil det lønne seg å fortsette med dagpenger.

Men så er det en regel som sier noe om skjønn. Dersom lønnen du får frem mot fødsel vil avvike på mer enn en viss prosent i forhold til de 3 foregående år, vil NAV skjønnsfastsette et grunnlag som vil være mer representativt.

Dermed kan det godt hende du kan jobbe deltid uten å tape på det. Ring og spør nav på generelt grunnlag om reglene, så får du nok et mer tydelig svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...