Anonym bruker Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Adipol på Rikshospitalet er det lenge siden noen har snakket om, det er et tilbud til overvektige jenter/damer som ikke ønsker å gå så mye opp i vekt under svangerskapet. Du får tettere oppflging av jordmor ,ærnæringsfysiolog og 2 eller 3 ekstra ultralyder. Jeg gikk ikke opp i mitt svangersakp de kg jeg hadde lagt på var borte når jeg resit hjem. Jeg øsnsker ikke å skape noe overbaktsbedabatt med dette innlegget så vær så snille og ikke lag noe negativ diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Intensjonen til Adipol er god, men jeg har bare vært sånn måtelig fornøyd med tilbudet de gir. Ernæringsfysiolog er vel og bra, om man ikke vet hva man egentlig bør spise. Men jeg er ikke overbevist om at flertallet av overvektige er overvektige fordi de ikke vet hva som er sunt, og tror det like ofte kommer av at man ikke får til å holde seg til det man vet er sunt. Den ene ernæringsfysiologen hadde virkelig greie på det hun snakket om, mens den andre ikke fremstod som spesielt kompetent. Jordmoren jeg gikk til var utrolig kortfattet og nevnte ikke vektproblematikk med et ord så lenge jeg gikk der. Bassengtreningen de skryter av på websidene sine finnes ikke, og gruppetilbudet som ble tilbudt var samlinger kl. 16 på hverdager (enkelt for folk som er i jobb) og hadde så lav oppslutning av det ble avlyst. Som sagt, målet deres er godt. Men jeg synes ikke gjennomføringen var så imponerende. (Jeg gikk heller ikke opp mye i svangerskapet, men det takker jeg fastlegen for).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå