Gå til innhold

har så mye slimete utflod,kan dette være proppen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke sett noe til den de to andre svangerskapene,så aner ikke..

Det jeg har er gult....Fysj ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke gi deg noe svar, men jeg lurer på det samme selv. De siste morgenene har det kommet hengt en lang "tråd" av seig "utflod" ut fra meg, langt i fra noen normal utflod, men kanskje deler av proppen?? Ble kanskje litt vel detaljert dette ;)

Skrevet

Det er akkurat sånn det er med meg også..seig gulaktig utflod.innbilte meg at proppen skulle være blank med kanskje striper eller spor av blod..

Hvor langt er du på vei??

Skrevet

Jeg har fått ting som er gelatinaktig i konsistens. Fargen har variert fra blankt til gulaktig. Og det kommer over lengre tid. Regner med det er deler av proppen.

Var sånn den var forrige fødsel hvertfall også.

Skrevet

hmm.. merkelig, har hatt slik utflod/slim i mange uker, startet for sikkert en mnd siden.

Er ikke slik hver gang jeg er på do, bare en gang iblant. Og igår kom det er liten klump med noe slimaktig greier.. Håper jo det er slimproppen som er gått, men da har den gått over lang tid :P

Skrevet

har også hatt dette tidligere men har tenkt det bare er utflod,er jo vanlig å få mer av dette på slutten.Men kan ikke huske at den har vært så tykk før og heller ikke så mye som nå..

men så er jeg ops på absolutt alt som skjer med kroppen om dagen,for 1 mnd siden hadde jeg sikkert ikke tenkt over det 2 ganger :D

Skrevet

Jeg har også hatt denne "utfloden" og tror selv at det har vert deler av slimproppen. Har oppdaget to slike lange og tykke klumper den siste uken nå... Det er ikke blod i slimet, kun blankt, og lukter ingenting. Termin er 21. september så det er jo alt for tidlig for den lille å komme ut nå! Jeg har vert plaget av kynnere siden uke 21 men de er ikke vonde og jeg har ikke noen andre "symptomer" på fødsel...

Noen som vet eksakt hvordan denne slimproppen ser ut og hvordan den er i konsistens? Kommer hele slimproppen på en gang eller litt og litt? Og hvor lenge går det da til fødselen?

Skrevet

Har også samme greia, men tror ikke dette er slimproppen.

Tror rett og slett det er tykk og mye utflod. Jordmor sa dette er helt vanlig.

Slimproppen min sist var som ei klinkekule, helt rund "propp" sammen med annet slim, og den kunne du ikke "ødelegge" den var helt fast, og gikk ikke an å klemme sammen i papiret, det var og ble en klump, med litt blodtråder inni..

Hehe, tror man VET eller føler på seg når den kommer, man er ikke usikker, man bare VET det, at det var den liksom :)

Skrevet

nå har det blitt helt blankt,ikke gult i det hele tatt.kommer mye hver gang jeg er på do.Men det kommer ikke i en klump,mer som lange tråder........sorry ekle detaljer!

Hva er det da hvis det ikke er proppen?

Føder jeg snart da hvis det er den som går??

Skrevet

Kan godt være deler av slimproppen ja for det kan komme som slimete utflod også, er så stor variasjon på detta. Jeg hadde det sånn for en måned siden, etterfulgt av noen småe blanke klumper før så proppen kom for snart 14 dager siden.....

Er så stor forskjell på når man føder å igrunn, noen kan det sette igang kjapt etter at de har mista slimproppen, mens ja jeg går nå her da..... Hehehehehe....

Om det ikke er proppen så er det nok utflod, for utfloden den kan variere veldig i både farge å konsistens........ :0)))

Skrevet

Hei jeg sitte her med en sånn bok foran meg hvor alt står i,og her står det:

Ang proppen:

Slimproppen i livmorhalsen kan løsne og det kommer en mer seig og tykk utflod.Vær oppmerksom på at slimproppen kan gå dager og uker før fødsel, så det er IKKE et sikkert tegn på at fødselen er igang.

Er utlfoden blodblandet, betyr det at livmorhalsen holder på å åpne seg. Hvis blødningen er kraftigere - som menstruasjon eller mer - kan den komme fra morkaken. Da skal du straks kontakte sykehuset, en slik blødning kan komme uten forutgående rier.

Så det jeg da forstår ut ifra dette er at slimproppen er seig og slimete og kan gå mange uker før fødsel og det trenger ikke å bety at fødselen er rett rundt hjørnet...da husker jeg forøvrig JM sa også i forbindele med fødselsforbredende kurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...