Gå til innhold

Lengter bare etter sengetid for småen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er galt med meg? Vi gjør alle de riktige tingene med treåringen. Går tur, kommer oss ut etc. Men det eneste jeg gleder meg til er at klokken skal bli 20-00 og jeg kan legge barnet. Det vil si at jeg lever tre timer hver dag. Hva skal til for å få det kjekt med alle de kjedelige lekeplassene, hater å gå i butikker og lei av kjedelige leker en treåring vil.

Hva gjør dere for å trives i de små sitt selskap. Vi går masse på besøk også. Det liker han selvsagt godt og jeg også. Men vi kan ikke gjøre det hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du deprimert?

Skrevet

Nei, faktisk ikke. Men er nok litt for alene med barnet og er imot tv-titting. Men synes det er utrolig vanskelig å aktivisere en treåring. Strever også med å få ham til å leke alene.

Skrevet

Det hørtes veldig trist ut for deg og barnet :( Håper det ordner seg.

Har du vurdert pc-spill? Sånne pedagogiske og lærerike som skal utvikle diverse evner? Det kan jo kanskje være et alternativ til TV + gi mor et pusterom midt på dagen?

Skrevet

Ellers er jeg enig i at det lan være strevsomt å aktivisere 3-åringer. Er alene med et aktivt eksemplar av arten.

Min har faste oppdrag da; vanne blomster, hjelpe til med å lage middag, dekke bordet osv. Alt lystbetont da :) Også vet han at på hjemmedager er det morgenstell, frokost, lesing av bok og deretter leke alenetid. Det har han vendt seg til etterhvert. det hjlper at de kan pusle i fred på rommet sitt en times tid.

Skrevet

Takk for svar. Han har stort lekerom som jeg prøver å aktivisere ham i. Men det varer aldri lenge. Men her må jeg nok bli strengere før jeg klikker. Vet han har godt av å leke alene. Tok et tak for et par dager siden og tvang ham til å leke alene en stund. Ble mye grining.... men jeg må nok jobbe mye mer med det. Nytter ikke at vi finner på tusen ting hele tiden. Jeg blir som sagt litt smågal....

Skrevet

Ta han med på ting du gjør i huset! Her elsker treåringen min å henge opp klær, være med å lage middag, vaske gulv, støvsuge..

Kanskje han ikke liker å bli henvist til seg selv på eget lekerom, så små barn liker gjerne å leke der foreldrene er. Kan han sitte ved siden av deg å tegne, pusle puslespill eller noe?

Og hvorfor kan han ikke se noe på tv? Jeg tenker at unger føler seg nesten litt uttafor når alle de andre i barnehagen leker "Jul i Blåfjell", "Pippi Langstrømpe" m.m.

Er ikke beigeistert for alt mulig av barnetv, men det finnes masse gode DVDer å titte på..

Jeg kan vel også trøste deg med at det blir gjerne bedre etter hvert, jenta vår er tre år, men nærmer seg fire. Har skjedd mye på lekefronten i løpet av dette året, og hun blir flinkere og flinkere til å aktivisere seg selv!

Kanskje du kunne funnet noen gutten din kunne leke med og noen su kunne treffe på lekeplassen? Få deg en lekedate? Ta med matpakke og drikke å kose dere ute?

Skrevet

Forresten så synes jeg det er så kjekt å planlegge og handle en gang i uka, hater å måtte fly i butikken i tide og utide.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...