Snuppa & llillebror Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 ...noen som har hørt noe liknende. Fikk brev fra legen om det i posten idag. Aldri hørt om at man ikke skal drikke det før pga jernmangel. Noen som vet?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 jepp. stemmer det. legen min påstår at livet mitt vil bli bedre om jeg dropper colan, men heller svimmel og glad en full av energi og apstinenser... hehe også burde man ikke drikke så mye melk for det går ut over c vitamin inntaket som går ut over jernintaket. om jeg husker rett
Snuppa & llillebror Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2009 Men drikker du det for det eller? Jeg digger pepsi max!! Har ikke drukekt noenting av det etter fødselenfor 6 uker siden, før nå på torsdag, for jeg var reddlilemann skulle reagere på kullsyra og koffeina. Så på torsdag tok jeg et glass, og igår cirka 1 liter...og han reagerte ikke i det hele tatt, har sovet så godt i natt så! Og så - idag fikk jeg brevet om mangel av jern og folat, og at jeg dermed burde unngå alt av coladrikker! NEDTUR!!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Kjøp Floradix (jerntilskudd på flaske) som du tar sammen med appelsinjuice!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 jeg drikker det forde ja, men tar jerntilskudd ved siden av. si i fra på apoteket når du kjøper jerntilskudd at du ammer. mener og huske at det hadde noe å si for type.
Ranveig R Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Det kan godt stemme det. Har i alle fall hørt at ein ikkje skal drikke kaffi saman med jerntabletten fordi kaffien hemmar opptaket av jern. Sjølv har eg tatt jern (duroferon) for å bygge opp jernlagrene mine i 5 av dei siste 7 mnd og omsider har det hatt effekt. Har ikkje fått beskjed om at eg ikkje skulle drikke cola o.l, men at eg skulle ta jerntablettane utanom måltid og med vatn eller jus. For min del trur eg det var ammeslutt som gjorde det største utslaget på jernlagrene mine... I november var lagrene på 9, i april var dei på 8, slutta å amme midt i mai, og midt i juni var eg oppe i 24. Tok jern så å seie heile tida, drakk pepsi max/cola zero i alle fall kvar helg heile perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå